Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Lotta - 27 augusti 2009 21:06

jo ngt bättre e jag väl men känner mig så tung i kroppen finns liksom ingen ork,skulle som sagt behöva orken har kalas på lördag men de blir det väl ändå.

Gick ut en sväng och tog med träningsväskan hade fokus på fotpos,apporten.Zebban var bra laddad märks att han inte gjort så mycket,började med lite klockan har fått för mig att han slarvar första gångerna automatiskt för sen sätter han sig jättefint lite för laddad ibörjan kanske,gjorde sen vänst/höger/helt om och han e med så bra viker inte av med huvudet ngt,gör samma fast med 2-3steg fram  blir lite svårare med vänster då de får vi traggla på belöning med kokt lever mums säger vi åt det.Kör sen raka sträckor 10m och ska bra position vilket jag själv tyckte såg bra ut,vid en raksträcka så kom det 2 småungar och sprang jämter (vi e ju på en plätt brevid vår lekpark) och visst han tittade på dem i 2sek jag sa nej och han fångar upp mig igen då vart det belöning,kör en till då bryr han sig inte alls om dem.Tar fram apporten och han viker inte av med blicken alls utan tittar på mig hela tiden till jag säger apport håller fint till loss kommer upprepar 2ggr som e lika bra och då undrar man varför han gör som han gör på tävling nosar o slickar och tom tar innan kommando måste ju alltså bero på mig (nervös) och att andra hundar har använt samma apport,måste alltså låna andras appar för att träna detta.Gjorde också KL2 apport kastar kort bara han tar den fint i munnen kommer in men rullar ngt med den i munnen,gör om bättre sätter sig och bjuder mig apporten.Jättenöjd med träningen och man ser på honom att han tycker det e så kul att få jobba mattes kille älskar honom så mycket.

Imorgon e fördelsedag igen upp tidigt o sjunga för mannen som blir 42år,

annars blir det nog inte ngt allvarligt imorgon,hoppas lite ork har infunnit sig bara......Fick PM till Mjölby idag 9 st i KL 1 bara väldigt få e nog första tävlingen där vi inte är 15-20st,ska bli kul gillade Mjölby när vi var där förra gången även om det inte gick såååå jättebra på själva tävlingen.


Av Lotta - 27 augusti 2009 09:55

 utav en enkel skogspromenad de e väl underbart,oh va jag älskar mina hundar utan dem skulle jag inte komma ut,nu snart blir det den där härliga höstluften tycker om sommarn med...Zebban han var lugn o sansad och foga sig bra med koppelprom,han e ju annars van vid att få springa lös inte jämt men ofta.Ngt jag la märke till var att han kissa bara 2ggr under en prom på 30min kan det redan märkas?????De var ju fler ggr förut om han fick o de fick han ju inte alltid,likaså när Jessie pinka så brydde han sig inte heller vilket han gjort förut,jaja de kanske e en engångsföreteelse......Annars blir dagen lugn tar ett litet lydnadspass på em tror jag,fokus på starter och framföring och koncentrationövn.På tisdag börjar vi hos Ingela igen ska bli kul att komma igång ordentligt,fasst vi har varit duktiga under uppehållet också,tur man har goa vänner alltid

kul att träffas och träna och skratta bort en stund....Kraaaaaaammm

Ps:Z har världens problem med tratten vill ju ligga på sina vanliga ställen ,under bordet när jag sitter i soffan lite svårt med tanke på tratten men tro inte att han gav upp nej nej nu ligger han där får väl se om jag får lyfta bordet för att han ska kunna komma bort,annars river han stället.ds



Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards