Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

bruksa,skogen.....

Av Lotta - 12 augusti 2009 07:46

igår var en dag full med aktiviteter,på morgonen mötte jag upp Sussa,Thina,Ann.Sussa körde igenom mig i hela ettan,LF kändes bra släppte lite i språng marsch och vid ngn vändning men annars okej,läggande fick starta om för han startar före mig ,inkallning vet inte vad hände  när han var ngra meter från mig saktar han in och ställer sig brevid reser lite ragg också Ann o Nemo kom precis,gjorde om ett par ggr likadant,ngt bättre när jag kasta bollen när han hade full fart.Ståendet bra framföring,stod kvar hela tiden tills jag vände upp bravid honom.Apporten skitbra idag ngt lös hållning men det har vi haft hela tiden.Hopp också bra,PL känns ngt osäkert vet ej varför,han ligger hela tiden mellan KIng o Bella men tycker ändå det känns lite på en skör tråd,Tandv satt bra när Sussa titta,reste sig när Ann titta gjorde om flera ggr vart bra till slut.Att Zebban e som han e nu lite fladdrig kan bero på att Jessie höglöper här hemma men tycker att e mycket bättre än förra gången piper ngt.På em sov jag middag så skönt de var....Sen tog vi bilen till skogen leta svamp ute i 2 tim Zebban helt slut han sprang o sprang hitta en lerpöl o bada i lukta apa om honom,jag tror om jag går 6km och han e lös hela tiden så springer nog han de dubbla minst.Testade en sak på honom vet inte om de var en lyckträff,men han fick lukta på en kantarell och sen sa jag leta och han sticker iväg med näsan i backen efter ngra sek ser jag att han står o buffar vid ett träd jag tänker kan ju gå o titta iallafall och ser inte ngt först men sen ser jag under mossan e de 2 stora kantareller då vart de julafton jag vart så paff men kul va de iallafall,nej nu ska jag gå ut med pipnisse o löpfia....

 
 
Thina o  hundar

Thina o hundar

13 augusti 2009 15:01

Aha du har en kantarellhund du. Provade jag med igår men ..... Bella totalt ointresserad Tudde o Delfi ville äta upp svampen jag höll fram.

http://goldenmudi.info.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards