Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

Ledig dag...........

Av Lotta - 1 juli 2009 15:16

Va skönt att vara ledig idag,morgonen började med att jag gick en sväng med Jessie Mr Z fick stanna hemma...känner bara att jag behöver gå själv med henne ibland mattes tutta...

Käka sen frukost och gick ut med Zeb, idag på morgonen ingen träning orkade inte,han fick en tråkig prom enbart i koppel.

Under dagen pysslade jag med lite av varje damsög var o handlade sen lata jag mig i min nya badenbaden puh va varmt det var.

På kvällen tog jag bilen upp till skogen orkade inte gå i solen kände jag,gick bra med hundarna Z brydde sig inget om Jessie...konstigt luktar dem inte gott hela tiden fram till löp.Efter en bit så satte jag Z ner och där skulle han SITTA medans Jessie fick ett godissök och lek med boll.Han var jätteduktig satt kvar hela tiden sen gick vi bara därifrån lungt o sansat.Har tänkt som sådant med detta att han tar sån plats el jag har låtit honom göra det och det ska han inte få längre han boffar fram o Jessie går undan tänk så tvärtom hon var mot vad jag trodde.Hade nog mina tankar om att hon mer skulle sätta honom på plats men icke sa nicke hon lämnar ifrån sig allt han vill ha.Har tränat det här med bollen fungerar jättebra Ingela han har inte försökt att ta den en enda gång.Zeb fick ett godissök när prom var slut sen åkte vi hemåt och åt kvällsmat och sjöng allsång för hela slanten.Får se om vi får till lite träning imorgon kväll.....Snart bär det av till Stockholm o shoppa o gå på grönan ska bli kul men det behöver inte vara 30gr räcker med 20...Krammmmizzz

 
 
Ingela

Ingela

1 juli 2009 17:45

Vad skönt det fungerade med bollen och låta honoom ta mindre plats. Du ska se att du får mer resultat än du kan ana! Mycket nyttigt!

http://www.ostanvindens.se

 
Helene & hundarna

Helene & hundarna

1 juli 2009 21:04

Balte nockade mig underifrån när vi lekt, du satt faktiskt bredvid och såg det *s* Det gjorde inte så speciellt ont just då men det slutade ju aldirg göra ont!!
Jaja, fliken lossnade under gårdagen så nu är det mycke mycke bättre, kan ju tom prata nu *s*

Det var väl så... Tro på sig själv och hunden... Mmm... *s*

Jag hoppas verkligen att vi ses för mera träning, kan ju inte bara sluta sådär nu mitt i allt menar jag!

Kramar:)

http://www.helenesschaferlya.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards