Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Lotta - 24 juli 2009 20:08

japp va på stan en sväng o hitta lite saker både nödvändiga o kanske onödiga.....

Stefan håller på för fullt med poolbygget går framåt bygger ett litet pumphus nu och de ser ut som en liten hundkoja haha.

Ikväll gick jag ut med Zeb som jag skrev i förra inlägget så e jag ju ganska envis,så tog med långkoppel dummis köttbullar klicker....

Började att träna lite LF raka stäckor höll bra kontakt.

Kopplade på långkopplet gick ut o la en dummis sa apport han går ut o kommer tibax gjorde så i 3ggr på raken gång 4 gör han en lov jag går ut o hämtar honom o gör om 5ggr kanske och han kommer in med viftande svans och bjuder mig dummisen klappar om honom mycket  lugnt innan jag tar dummisen.Sen stadga kastar bollen dummisen nära honom klickar o belönar med köttbulle inte ett tjyvnyp ngn gång,sista 2ggr när jag går ut o lägger dummisen e han lös o han kommer in både ggr som förut säger till mig själv att avsluta här när det är som bäst annars kan man ju gärna utmana ödet och det blir dåligt avslut.VARFÖR är det så här måste analysera detta e jag inte tillräckligt fokuserad ibland när jag tränar el?????Nu ligger han och sover som gris under mina ben när jag sitter här vid datorn.....Ska grilla lite kyllingfile nu börjar bli lite små hungrig.

Av Lotta - 24 juli 2009 11:14

usch så jag känner för detta ska sluta träna det tror jag blir bara så arg så de inte bra känner jag...Apportering pratar jag om ialllafall vid vatten Zeb blir helt konstigt ögonen går som i kors i honom om man ska få honom att lyssna/korrigera honom framförallt när vatten e i faggorna.....Åh jag vart så arg så han fick inte göra ett skit utan bums in i bilen o där kunde han ligga medans Wilja var så duktig och Linda förde henne jättbra många klockrena markeringar,apporteringar i vattnet även om en försvann...

Söket var väl också bra tror jag....Önskar dem ett stort lycka till på lördagens Workingtest.Skulle vilja åka dit o titta men men.....Idag ska jag nog låta träningen ligga nere TROR säger jag bara för jag känner mig själv såblir jag så frustrerad när inte saker o ting fungerar så jag måste har lite tips från Linda som jag ska pröva,stadga och apportera vid vatten fast inte iiiiiii......eller om jag ska lägga detta på översta hyllan fast jag tycker ju att det är så kul mycket därför jag köpte en FLAT...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards