Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Lotta - 10 juli 2009 07:44

ser jag på min himmel....ha ha ja e så glad så nöjd med min kille...

177,5 p,1:apris o 2:a utav 17 ekipage trodde det inte var sant, tänkte när dem läste upp resultatlistan men var e jag har ni glömt mig,3 st 3:or jaha tänkte jag då e ja med där då nej de var vi inte men sen kom vi o jag vart så glad och VI fick en jättefin ljusstake o blomma med.Kan tala om att det var ett glatt gäng i bilen hem fast vi var trötta Ja Bella o Zeb sov som grisar därbak,när vi skulle byta bil i Norsholm så gick Zeb som i dvala rakt in i vår bil,har döpt om honom,frökens hund kallas ju Guldhund,Zeb kallas numer "mattes silverhund"och han viftar febrilt på svansen åt det.Han ska få ett fint märgben idag som en sen belöning.Jag vill tacka all pepping och grattis på plats och vi e bra tokiga hela högen men kul har vi och det är ju meningen med allt...Och jag e så stolt över mig själv att jag kunde tänka nästa moment (Ingela)efter vårt LF som jag tyckte var urdåligt,men sen kände jag hur duktig han var och allt liksom bara gick....Idag ska vi bara vara har kännt efter varje tävling att luften liksom går ur mig dagen efter och det är väl lite press som man känner inför tävling,nu har vi bara ett pris kvar så har vi vårt LP 1 mattes silverhund......Något som Thina o jag prata om i bilen hem e hur domare kan vara Rolf som dömde oss igår var en ganska mjuk o snäll domare men jag tyckte nog att han var jämn i sin bedömning utav det jag såg,och han var inte en tjurskallig gubbe hade många såna när jag tävlade med Jessie för ett antal år sedan men mycket har ändrats.Rolf frågade oss tom vid bilen efteråt om vi var nöjda och det har jag aldrig varit med om förut,nej jag tycker nog bättre om som det är nu f-n jag kommer ihåg med Jessie man var ju livrädd för domarn usch så dant va.SKa kila ut med dogsen en sväng nu sen e det städardag ut med mattor och det som hör till.Skriver in betygen vartefter.Ha en bra dag alla och tack en en gång..............

PL:10 p (trodde nog på ngt avdrag nosade en lätt dutt)

Tandv:10 p (måste kommentera han stod)

LF:6,5p (tempo,sättande,ss,släpper pos,nosar)ja vad ska man säga....

Läggande:9p(nosar)många hundar nosade luktade väldigt gott i det blöta)

Inkallning:10p

Ställandet:8p (sen vid start,långt fram,han tittade på ngt annat vid starten men hängde med vart nästan som ops går du nu matte)

Apport:9,5p (nafsar innan kommando,jag skulle nog kallat slicka)

Hopp ö hinder:10 p (jag hade sett många hundar nosa efter hopp här så jag ställde mig nära hoppet och det vart perfekt resultat.

Helhet:10 p (jag hade känslan kan jag säga vilket kändes så bra,var inte så nervös heller och vilket jag kommer att tjata om e att jag kunde släppa LF som jag bara kände grrr på)

RESULTAT    177,5 P   1:APRIS OCH 2:PLATS har aldrig hamnat på pallplats förut,så de tar nog ett tag att landa nej vars ja bara skoja e inte så märkvärdig utav mig...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards