Alla inlägg under juni 2009

Av Lotta - 10 juni 2009 14:01

Jo de e ja å då får jag inget gjort istället,satte mig här vet inte vad jag ska börja ngtstans,stryka el städa de sist hm.

Har varit på stan och man se rakt igenom plånboken nu så stort hål e de...

Cecilia var o sminka sig till sin bal ikväll,vart jättefin,jag sprang omkring och handlade diverse saker.Träffa Mamma en kortis va o käka,skulle köpa kort till Therese i morgon börja nästan att tjuta när jag stod o läste på korten,usch va blödning man är.Träffade T en kortis också hon ville köpa en present till Oskar som jag la ut åt henne så länge,hon var jätte stressad,hon kommer hem en snabbis ikväll då ska jag pussa på henne MYCKET.Skönt för henne att hon e ledig nästa vecka så hon ka ta igen lite hon känner sig lite halvkrasslig ont i halsen o snorig.De tar på krafterna att ta studenten.....nbej nu måste jag sätta fart ibland kan de räcka med ett kort avbrott,Tack Thina för stödet ska försöka tänka träning,och ja Sara jag hade visst skrivit fel Svensson ska de ju vara och de e så skönt att alla e där som stöd.Nu blir de nog vila för hundarna i dagarna 2,la ut en dummi i skogen imorse som Z ska få ta imorgon så han blir lite trött.Ha en bra dag alla och ta hand om varanndra.....

Av Lotta - 9 juni 2009 23:13

Åkte till Ingela vid 3-tiden,kände egentligen att jag skulle stannat hemma,hade för mycket annat att tänka på kändes det som.

Vi började med PL,Ingela ställde upp oss vi var 4st till att börja med,där stod vi på rad och I säger helt om halt jaha tänkte jag och tappade helt fokus på PL vilket kändes i Z också tror nog att dem andra hundarna och förare vart också lite snopna för jag tyckte nog att det vart en rörig PL,inte nog med att Z reste sig också gjorde ju inte saken bättre,efteråt erkände I att det var för att kolla hur det vart med Fokus om hon gjorde så här tror jag de var.

Efter det så skulle vi göra rutan och inkallningar,kande att jag inte var riktigt på topp hade inte tålamodet I pratade med mig om hur man lägger upp en träning om man inte riktigt har motivationen,och hon har alltid så rätt,du e för underbar Ingela,motivationen kom ju till slut.Jag kommenderade Barbro i 2;.an gick bra förutom rutan,Ingela kommenderade mig i LF och vi testade lite olika varianter och kom fram till att klicker funkar bra.Jag gjorde även 2:ANS uthopp gick bra hoppade alla ggr.Fjärren bra också kort avstånd stjärten kvar.Vi kör ju inga jättepass en del pauser blir det även med fikat.Vi gjorde långa inkallnigar bra fart och ing,ståendet o läggandet e jag jättenöjd med.Apporten lånade en annan,sist jag tränade hemma så slickade han på den innan han tog fick tipset att byta apport tog den hur bra som helst och höll kvar den tills loss.Vi avlsutade med en PL som var jättebra Z tittade på mig nästan hela tiden sneglade på Tindra som LÖPER men tittade på mig istället resten av PL (ngt pip vart det också).Vart en bra träning till slut fast jag inte var på topp först,mycket beroende på att vi har så skoj också på våra träffar.Slut för idag tack för idag,(Tack Lotta för stödet min fröken vart inte så glad när jag sa så heller utan hon spännde ögonen i mig och då fick jag ändra mig.)

Av Lotta - 9 juni 2009 08:07

Fick PM et irfån Åtvidaberg igår kväll domare Anders Karlsson bara ryser när jag tänker på det,ja då blir det inget 1:apris den gången då,han ska ju vara så petig med allt.....Och nervös kommer jag att vara så in i den usch de var inget bra!!!! jaja de e bara påt och gå in o göra det bästa om jag nu klarar det.Idag står det fönstertvätt på schemat först på fm sen e de kurs hos Ingela på em så fullt upp alltså.Kommer en uppis senare ikväll kanske Bayyyyyyyy

Av Lotta - 8 juni 2009 20:29

Glömde en bild när dem e på väg in i flygeln så får man gå på röda mattan...

Av Lotta - 8 juni 2009 20:24

Här kommer bilder från Therese bal,jag kan titta på dem hur många gånger som helst dem e så fina synd bara att det var så kallt.

Av Lotta - 7 juni 2009 20:16

Vaknade skapligt inte så konstigt kanske när lägger sig tidigt,ganska skönt ute på morronpromen.Skjusade T o O till stan dem hade brännboll med hela skolan idag tror de var 600 elever på Himpafältet,tog med Z tränade lite körde igenom PL LF läggandet inkallning o ståendet,PL låg jättebra bollen som belöning,LF gjorde som igår godis i handen gick riktigt bra,läggandet la sig inte f-n va gör han inte det för tänkte jag,gjorde om och då ramla poletten ner hos mig kontakt kallas det haha,sen la han sig bra och bollbelöning.Inkallning en lååång en tänkte mest på farten tycker att han tappat lite på den men nu kom han som en ja vet inte vad och boll bakåt som belöning,ståendet ja de gör han en 10:a tycker jag själv står kvar när jag kommer tibax.Sen satt vi bara på gräset och kolla på folk skönt o kul.Sen ikväll har vi gått en långpromenad härligt o bra med tanke på att yngsta dottern står och och gör räksmörgåsar hm på en söndagkväll japp gott ska de bli iallafall.Ha en bra vecka,vi kommer nog ha fullt upp så jag kanske inte hinner blogga så jättemycket....Kram.........PS:bilder kommer,kameran sitter på laddning och då gick det inte att lägga in bilder.....

Av Lotta - 6 juni 2009 20:02

Lördagen började med att jag åkte in till nORRK,de var ju utställning,Linda o Thina skulle ställa sina doggar.Var där efter 9,shoppade lite ny tröja o skor,skriver inte hur det gick för de kommer jag inte riktigt ihåg 1:apris var det iallafall på båda tror jag.Hämta hem Therese o Oskar i stan också,dem var lite slitna T ont i fötterna vilket jag förstår....

Tränade ett pass med Z linjetag och stadga,att bara ta en dummy när det ligger fler.Linjetag gick jättebra gjorde korta 15m kanske,att bara ta en D gick också bra,stadga e vårt stora problem knalla 2 ggr sista gången vart jag sååååååå förbannad sen vågade han inte mer och skötte sig jättebra.Körde även lite lydnad PL och LF,PL tycker jag att han ligger stadigt kastade bollar o dummis och han låg,LF la bollen brevid  och hade godis i högerhanden Ingela visade mig den en gång,gick raka sträckor gick så bra så vi gjorde även höger marsch och vänster om marsch allt satt jättebra tappade inte alls.Efter det gick vi och fick grillad file och en toast skagen till förätt de e ju nationaldagen sa S då ska vi ha lite godare,skönt när alla e hemma och vi kan äta tillsammans.Vart en ganska tidig kväll för mig var jättetrött och hur pigg blir man utav fotboll ja bara undrar!!!!!!

Av Lotta - 5 juni 2009 20:17

Idag var den stora dagen kommen balen med stort B,kom hem vid 3-tiden gick en sväng med hundarna tränade tecken och lite närsök med Z gick bra letade som tusan körde 3 ggr Christian sa ju att jag skulle nöta detta så de ska vi göra.Kastade bollen åt vänster när Z inte såg visslade stoppsign och tecken åt vänster han springer åt rätt håll när han är nästan på bollen så kör jag signalen igen och då börjar svansen och han hitta den och kom med.Tyvärr har det inte blivit så mycket lydnträning den här veckan,men ska köra ett pass imorgon el 2,ska först på fm på utställning kolla runt lite och handla ngt blir det också.

Balen då jo då skjusade in T vid 5 -tiden och hon var så fin hade gjort håret med lite korkskruvar  och sminkat sig så bra inte för mycket,dem andra tjejerna var också fina men T är ju min dotter så hon var finast,halva släkten var där mamma,mormor och morfars sambo,och mormor hon grät,jag kunde faktiskt hålla mig skapligt vart lite suddigt ett tag.Oskar hade slips och näsduk i samma färg som Therese klänning dem var så fina tillsammans,men jag tänker på Therese stackars fötter i dessa skor jaja om man ska va fin får man lida pin heter det ju tur att mamma hämtar hem dem så dem slipper gå så långt.Bilder kommer orkar inte just nu lägga in dem.Ha en bra kväll ska luta mig tibax nu......

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards