Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Lotta - 2 juni 2009 20:50

Gick en långis på morgonen,Jessie fick va hemma S hade gått med henne innan jobbet.Tränade lite under promen ståendet ville kolla om han gjorde likadant som i fred jo då visst klev han åt sidan fick gå tibax i träningen och stanna vid honom när jag sagt "stå",gjorde så 3 ggr och sen en att jag gick ifrån honom en bit och tibax stod då kvar bra o belöning.Inkallning lite seg fart,vet inte om han var lite trött,PL jätteduktig titta på mig hela tiden fick bollen som belöning.LF ett par raksträckor mellan 2 o 5 o 10m höll kontakten bra,men fick göra om starterna ett par ggr,satte honom fot och titta på mig och så belöning med boll.

Va sen hemma ngra timmar och åkte sen till Linda för lite apporteringsträning,L ställde ut 4 koner som hon la en dummis vid varje och Vilja var med och såg,sen skicka hon henne som på linjetag smart grej tyckte jag,under tiden L gjorde detta så tränade Z o jag vänster/höger/ut tecken på samma sett som Nina lärde oss ,gick riktigt bra L kom och la en blinning med som jag skickade sist som ett linjetag jättenöjd med detta.

Vi kastade markeringar till varanndra Vilja var helt gudomlig på dem Zebban lite springig fast han jobbar jag vet Linda (hihi),det jag inte tyckte om idag var alla knallningar han gjorde och jag fick gå och hämta honom GRRRRRRRRR usch så irreterad jag kan bli på honom när det gäller detta.Vart bättre på slutet Linda hjälpte till och kastade dummisar hej vilt omkring honom.Gjorde en ävning om dem byter la en hög med dummisar och jag skulle noncha honom om haaan bytte o hade sig bara berömma om han kom med en efter ett tag fatta han och inte bytte men hur han bar den ska vi inte prata om.Testade den övningen med konerna också,tog fel första inget linjetag alltså gick tibax och började om sen tog han alla 4 och kom in bra.Är faktiskt nöjd med träningen ser en sån skillnad på honom iallafall även om han gör sina grejor fortfarande.

På em åkte Cecilia till Linköping city och lyckas alltid lura av mamma lite pengar nejvars skoja bara hon behövde en klänning till studenten och lite annant småt o gott följde hem också.NU ska jag umgås lite med min man,har knappt pratat med honom sen i söndags,bay bay >>>>>>>>>>>

Av Lotta - 2 juni 2009 07:14

oh jag har inte orkat och gjort mycket va varmt de e har varit,kände när jag var ute en sväng nu e de svalt ute,tycker inte om den där värmen riktigt jo då om jag får ligga vid vattnet så gör det inget.Har inte tränat ngt på 3 dagar måste ta tag i detta nu,körde endast ngr apporterings tecken igårsom gick bra höger/vänster/ut.Ska gå en långis med Z nu snart kör nog lite under vägen då,ska sen ev till Linda och träna lite apportering.Förstår inte att jag e så trött varje dag känns som ngn har slagit mig med en hammare i huvet på morgon när jag ska gå upp.

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards