Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Lotta - 16 juni 2009 07:17

Slutade jobbet 2,va hos Ingela 4,tur att tjejerna var lediga så hundarna fått sig en bra promenad innan.

Zebban e NGT hormonstinn om man säger så inte fått sååå mycket sömn inatt e ganska mör faktiskt.Finns nog löptikar i kvarteret för Jessie har inte börjat ännu.

Vi vörjade med att värma upp med klockan,sen gjorde vi rutan med dold boll gick riktigt bra,bra fart ut.Sen skulle vi kommendera varanndra,Helen komenderade mig,jag henne och vi missförstod varann förstås så vi fick oss ett gott skratt kan bero lite på att jag e ngn annanstans e lite rörig i huvet tycker jag nog.Vårt LF gick väl sådär,läggande bra inkallning rycker i honom när H säger kalla in så jag väntar ngn extra sek bra ing o avslut,gör ink en gång till o H säger kalla in 2ggr jag går tibax och belönar att han sitter kvar, också sen ståendet började med att lägga sig hade nog ett för hårt stå enligt H och det kan jag hålla med om vart bättre på nr 2 o 3.Apport ngt luktande sa neej då tittade han upp på mig hela tiden app under hakan o belöning,bra sen också när han fick ta app ngt löst grepp kanske.

Hopp över hinder,hoppar först över hindret får ngt i nosen som drar vi gör om,och då vart det bättre bra ing o avslut.Jättebra övning det här att bli kommenderad och sen inte göra allt som sägs utan att han ska lyssna på

mig och ingen annan.PL bra idag med tanke på hans tillstånd vi hade även en höglöpande tik med på kursen,så han var ju ngt okoncentrerad,vi pratade om det under fikat Ingela e så skön,sen e han i 2 års tiden  nu och tänker jag tibax på den tiden med Jessie så e han faktiskt ganska lugn.Efter fikat så slipa vi på LF Ingela gick bakom oss o klicka när han gick bra och jag belöna med godis utan att stanna skulle det vara så han inte trodde att han fick belöning på att stanna utan KONTAKTEN Ingela jag har förståt det nu .....tar ett tag innan poletten ramlar ner.Vi avlsutade med en PL på 4min gick fram o belöna flera ggr han låg mellan Nemo o Tindra som höglöper och han låg som ett tänt ljus mellan dem,problemet var istället att han la sig på Anns lägg ner hundarna fick göra om flera ggr.

Efter 3 tim med korta pauser och fika så drog Z o jag oss hemåt tar ju ändå 40 min hem,Z jättetrött när vi kom hem åt lite kvällsmat och har sen sovit hela natten så inatt har jag fått sovit inget pip el rantande.Idag blir det lite lydnträning men även ett pass med apportering med Linda ,idag ska vi änvända vilt och det var länge sedan kul tycker jag.Blir nog en uppis framåt kvällen ...............

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards