Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Lotta - 5 juni 2009 20:17

Idag var den stora dagen kommen balen med stort B,kom hem vid 3-tiden gick en sväng med hundarna tränade tecken och lite närsök med Z gick bra letade som tusan körde 3 ggr Christian sa ju att jag skulle nöta detta så de ska vi göra.Kastade bollen åt vänster när Z inte såg visslade stoppsign och tecken åt vänster han springer åt rätt håll när han är nästan på bollen så kör jag signalen igen och då börjar svansen och han hitta den och kom med.Tyvärr har det inte blivit så mycket lydnträning den här veckan,men ska köra ett pass imorgon el 2,ska först på fm på utställning kolla runt lite och handla ngt blir det också.

Balen då jo då skjusade in T vid 5 -tiden och hon var så fin hade gjort håret med lite korkskruvar  och sminkat sig så bra inte för mycket,dem andra tjejerna var också fina men T är ju min dotter så hon var finast,halva släkten var där mamma,mormor och morfars sambo,och mormor hon grät,jag kunde faktiskt hålla mig skapligt vart lite suddigt ett tag.Oskar hade slips och näsduk i samma färg som Therese klänning dem var så fina tillsammans,men jag tänker på Therese stackars fötter i dessa skor jaja om man ska va fin får man lida pin heter det ju tur att mamma hämtar hem dem så dem slipper gå så långt.Bilder kommer orkar inte just nu lägga in dem.Ha en bra kväll ska luta mig tibax nu......

Av Lotta - 5 juni 2009 20:17

iGÅR var sista ggn på appkursen,tråkigt tycker Zeb o jag för den har varit lärorik,trots spöregn i stort sett i 3 tim så e de kul e man riktigt som man ska då S bara tittar på mig o skakar på huvudet när vi kommer hem dyngblöta,fast det var värre förra torsd.

Idag stod det sök på schemat,Nina gjorde en ruta på 20x30m och gömde 1st dummy,Zeb började ut som en galning precis som jag ska bara ha den här,får givetvis hålla på ett tag när man far fram som en galning men sen så sakta han ner farten och började anv nosen och  dök han upp med dummin.

Närsök:la ut lite godis runt om honom sen söksignal jag kör korta signaler,först satt han bara o titta på mig presic somvad håller du på med,Christian visade lite med handen då började han leta godis gjorde 2ggr,sen gömde vi en pytteliten dummi kanske 5 cm lång som inte Zeb såg sen satt jag honom 1m ifrån och började vissla jo då visst leta han men gav sen upp och for ut,kalla in honom,började omoch då kände han ngt och till slut så hitta han den lillbattingen.

Idag så hade vi lite tid över,så vi körde ett linjetag so förra gången,Zebban knalla 2ggr,grrrrrrrrrr sa jag då och vad N sa går inte att skriva här,gjorde alltså om och  2 ggr fick jag kalla in honom,sen sätter jag honom igen och visar med handen rakt fram och han börjar rakt då manar jag på honom med jaja och då kör han rakt fram och hämtar dummin och kommer in med en slutet alltså riktigt bra,kl var nästan 9 och vi drog oss hemåt och kröp in i värmen.Som sagt jättenöjd med denna kurs >Z har blivit bättre på många saker men det finns mer att slipa på.Har funderingar på att anmäla till lilla retriver men vi får se!!!!!!!

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards