Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Astrött!!!

Av Lotta - 29 juni 2009 22:19

Avslutning hos Ingela för våran del,vi var ngra som inte kunde komma förra veckan o jag kan inte på torsd när ordinarie avsl är så vi träffades igår hos Ingela.Stannade på vägen till I och badade Zeb älskar det bara kastar sig i idag var det ingen apportering utan endast bad och hAN simmade o plaskade för fullt.Skönt att plan var i skugga när vi kom fram,vi började med PL idag fokus på detaljer nosade ngn gång som jag korrade och sedan vart det bra inte en gång till som han doppade nosen,Lornas tik låg brevid Z efter en stund så började Z att vifta på svansen och hon svarade lite grann Ingela sa åt mig att vänta men han låg kvar såg ut nästan som att han kom på sig själv med vad han gjorde,riktigt bra PL.Efter det så tränade vi att lyssna på föraren med sitt o ligg på PL,en del utav hundarna har lagt sig/satt sig på andras ord.Gick bra också Z la sig en gång på Helens kommando tror jag de var.

Sen körde vi 3 moment var i våra klasser,LF bättre är det men inte helt bra fokus på följsamhet så jag har ngra övningar där att jobba på även kontakten i svängarna o helt om.Läggande bra snabbt läggande,Inkallning tror inte att det var ngt där heller.Fikapaus med gräddtårta som Ingela bjöd på var riktigt god mm jordgubbar....

resterande moment:Ståendet flyttar sig ett steg åt sidan på återg,tränade enbart återg sedan vart bättre.RUTAN helt katastrofalt skiter i totalt att jag säger stanna om bollen ligger,gjorde då en annan övn med att han skulle tro att bollen låg i rutan givetvis sket han i mig då också men vart bra snopen då jag visade att jag hade den när jag stod i rutan.Gjorde om flera ggr till slut fick vi till ett stopp visst utanför rutan men han stannade iallfall och vände om o titta på mig innan han fick varsegod.Gjorde ett hopp ö hinder som var bra lite segt men Mr Z var skapligt trött nu så då slutade vi.Sen stod vi och pratade en stund innan vi gav oss av hemåt,nu ngt svalare ute nästan så man frös lite 21gr ja nog var det lite kallt haha...

Saknade er andra på kursen men hoppas vi får till lite träningstillfällen även fast det är Semester snart och en tävling har vi kvar innan vi trappar ner träningen ngt steg i allafalll.Nej nu ni ska jag gå o lägga mig Z sover sen länge upponer helt utslagen imorgon är det en ny dag med nya utmaningar........

 
 
Thina

Thina

30 juni 2009 09:51

Trappa ner träningen. Nej det går inte man måste träna hela tiden. Nej vars kan vara lite nyttigt att vila sej i form med. Hoppas vi ses snart kram

http://goldenmudi.info.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards