Alla inlägg under september 2009

Av Lotta - 9 september 2009 14:38

Tisdag 8/9 japp då va de då dags igen att kursa lite hos Ingela,åkte skapligt hemifrån tanka och handla lite innan.

Första på plats var vi Z o jag,släppte ut honom så han fick rasta lite sen värmde vi upp och körde ngra 2:ans hopp,märktes att han tyckte det var kul för hoppa de gjorde han.SEn kom Sussa o Ann då gick vi en sväng neråt sjön o tibax,då började alla  droppa in,samma som förra veckan Skrattande.Vi höll på att lägga en PL (jag tävlingslikt)när fröken kom hon hade varit hos Vet med en utav sina hundar därför kom hon lite senare,och ioch med att jag ska tävla på sönd så ville jag köra en så tävlingslikt som möjligt de går ju inte ibland om man säger så tur att man kan skratta åt det ni skulle se dem som kör lite högre klasser när dem står bakom planket jaja vi kommer väl dit också haha...Z o jag vart kommenderade (sussa) i hela ettan eftet det för Maria ville hur den ser ut,tyckte nog att det kändes bra,de e ju det där fbenade LF vänster men för att ha ngt att skylla på så gick vi igenom Ann o Nemo,ja de vart en ordentlig störning iallafall,annars kändes allt bra tycker jag.Sen fick vi välja ut ett moment som vi skulle få hjälp med,LF med vänster marsch o halt förstås tog jag,kändes som vi kom på varför de inte funkar de första har jag ingen planering när jag gör vänster och alldeles för fort gör jag det sen har jag ingen linjen heller förstår ni????kan ju inte gå annat en fel...tränade på att gå runt rutan själv och sätta fötterna på linje,tar nog att få in min min lilla hjärna,men körde lite med Z mycket bättre,när jag gjorde det med planering och linje.Kommenderade Helene med Balte i ettan förstår inte varför dem iinte har startat såg jättebra ut.Sen hade vi en fikapaus,måste sticka skriver mer senare ikväll.............

Nu e de o träna linje fick det att funka faktiskt redan där fick till ngra bra vänster/m/h.... efter fikat så fick vi ett moment till att öva på jag frågade Ingela om jag fick ta sök de eju ett stort problem som v hari att han inte kommer in med dummisen utan tar en sväng innan han kommer in om han överhuvudtaget kommer in alls,hämtade en dummis  i bilen och tog med mig Zeb där jag tänkte att vi skulle kasta,förklarade för Ingela vad problemet var,bla att han knallar och inte kommer in han gjorde både och,Ingela säger åt mig att spring efter och lägg ner honom han springer o latjar tror kanske att jag jagar honom får tag i honom till slut han nästan lägger sig själovmant,går tibax och han går brevid lite moloken,pratar lite med Ingela,Maria kommer fram o påpekar lite om att jag lägger ner honom,men  både Ja o Ingela e överens om att de går att göra med Z för han vet vad apportering e o kan ta dennna korr,men som kanske inte går med en vek hund.Jag ber Ingela kasta en gång till han sitter kvar och hämtar blir lite tveksam men kommer in med viftande svans och lämnar av bra slut....Vi kommer överens om att Z behöver inte hämta utan träna mer stadga alltså Jessie hämtar Zeb sitter kvar,DE SKA bara fungera..Och ska tränas..Drog mig hemåt vid 8tiden kännde att det räckte för idag,även att Carina o Helene va kvar,har ju ändå 50 min resa hem...Ä jättenöjd med kvällen känns så bra att det känns så,har lite den där känslan i kroppen nu hoppas den lever kvar till söndagFlörtför då kanske Zebban heter LP1 Semtegens Acrux efter det och då e de bara att köra vidare med 2:an och sen ta dem resterande anmälda tävlingar till tävlingsnerverträning (puh långt ord) nu ...bay bay

Av Lotta - 8 september 2009 22:47

Flörtjo då bloggen ser väl skaplig ut tycker jag,uppar imorgon om dagens kurs som ja e nöjd med men vi har som sagt lite att slipa på,vad vore väl annars hur kul skulle de va???

Av Lotta - 7 september 2009 20:14

när jag jobbar helg tyvärr,jobbat fredagkväll sen hela helgen idag var jag helt slut i huvudet ville bara hemmmm...Familjen sköter hundarna när jag jobbar helg de e väl tur de.....

Idag iallafall gick jag själv med Zebban en långsväng med träning utmed vägen,började med stannasignal lite ringrostig men efter att gjort om så fatta han,likadant med inkallningssignal...sen gick vi bara träffa på hästar och kor sköter sig bra hästarna var mer nyfikna än Zebban..

Stannade vid IP många barn och vuxna som träna forboll,vilade en stund sen körde vi genom linförigheten med vänsterhalter och marsch halterna mycket bättre idag,tyckte även aatt framföringen var bättre överhuvudtaget testade läggandet som han brukar vaara långt före på kändes bättre,hoppas det nu bara...imorgon e de kurs igen, tror jag tar en liten sväng till skogen på morgonen............

Av Lotta - 3 september 2009 21:35

Ledig dag städat hela huset astråkigt men ett måste ibland ja helst då 1g/v minst.

Träffa Sussa o Ann vid 5tiden på bruksa smådugga lite till en början men på slutet vräkte det ner,var dyngsur in på bara trosorna,frös skapligt när jag kom hem.

Träningen då Körde mycket positioner,vändningar vänster blivit ngt bättre men inte helt okej tycker jag.Lånade en tung apport utav S körde klockan med den lite tugg när han sätter sig ner brevid mig kan va att jag berömde för mycket/för glatt ska sköta mig där vet ju att det inte går.

Gjorde rutan ngra ggr som lyckades bra.Sitt i grupp oh han ser så söt ut när han sitter där han sitter fint men flyttar tassen ngt när jag gick tibax jaja de hinner jag träna bort vet ju inte ens om vi kommer så långt eller man kanske ska ha så långa mål,de har jag ju egentligen.....PL i ösregn

bra bra han låg jättebra tittade nog rakt fram på mig i det stora hela,sen kom det andra på plan då fick han låååång hals men låg iallafall,PL känns bättre nu än vad den gjorde för ngra veckor sedan då kändes den väldigt osäker.Imorgon tror jag de blir en träningsfri dag,ska ut i skogen och plocka svamp med Marie sen jobba på kvällen...Have a nice dayyy

Av Lotta - 2 september 2009 20:27

Jobbat,möten hela dagen precis tom i skallen.....

Gick ut med Zebban tog med dummisar tänkte pröva tipset som jag fick igår,måste säga att ju fler ggr vart det bättre,släppte en dummi när vi gick i skogen som han inte fick ta gick en bra bit,innan jag satte honom fot och skicka honom då kom han rakt in o satte sig fick den andra som belöning hade gjort ngra ggr innan och de funka avslutade där för att han varit så duktig.

Gick vidare i skogen,kom ut på ett fält där satte vi oss o vila ett tag,Zeb la  sig ner o koppla av.Sen körde vi mycket position med klicker tycker att det känns bra,mycket vänster svängar också gick bättre än förut.Gick hemåt efter att varit ute i 2 tim o gått o tränat jättenöjd med killen:)

Av Lotta - 1 september 2009 22:10

Idag börja vi ny kurs hos Ingela,de var vi gamla vanliga och sen 2 nya,Carina oAthena och Maria med sin flathane som jag inte kommmer ihåg vad han hette.Gud vad vi tjattra i början jaja vi har ju inte setts på ett tag så devar helt normalt.Ingela hon slängde in mig o Zeb på plan direkt och körde 1:an,Maria visste inte hur det såg ut,Jaja de gick väl skapligt med tanke på all vila han har haft,han var på idag alltså till en början iallafall sen märkte jag hur trött han vart men men tycker man ngt e kul så kör han märks på honom att det e en arbetshund jag har,han vilade emellanåt så ingen tror ngt annat att jag körde med honom i 3 tim i sträck nej nej så dum e jag inte vila o vätska både för matte o honom....

Vi började med sitt i grupp för alla hundar gick bra Z såg lite ??? ut va ska vi sitta men de gjorde han,sen var det PL lägger sig ner på andras ligg där ryker ju poäng direkt vi tränade det senare vart bättre,låg gjorde han iallafall bra trots att han fick påhälsning utav en annan flatkille.

Sen tränade vi det här med att gå in på plan,med koppel el utan koppel vad göra innan,jag har haft mina funderingar på rutiner och tycker dem funkat bra,lite vändningar och kontakt innan vi går in på tävlingar har ju det varit,men aldrig gjort det på träning så dum man e.Sen tränade vi postion fick inte till det riktigt ordentligt men de kommer jag ger mig inte.Paus med kaffe och lite prat...

Sen skulle vi göra 2 moment,men jag gjorde 3 ligg,ink,stå vill få det att funka i rad händer ju ibland att han lägger sig på stå,men det blivit bättre,och det gick bra igår stod även kvar vid återgång.Paus igen...Rutan o apportering,rutan kort avstånd springer in och stannar ngt utanför med bakb men jag belönar för det var ut och stanna som tränades,gjorde om ett par ggr till och då vart det bättre när jag var snabbare med stanna.Apportering 2:ans alldeles för på men kom in  rullade lite i munnen,bytte till en tyngre vart mycket bättre man såg riktigt hur han bar den och inte lattjade med den.1:ans först tittade han på den korrade bättre tog på andra apport vet ju att han sååå bra.ÅKte hem jättenöjda o trötta kul att vara på igen....Kommer lite bilder senare...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards