Alla inlägg den 21 september 2009

Av Lotta - 21 september 2009 22:29

   kände mig helt slut i knoppen idag när jag kom hem från jobbet,gjorde dem vanliga sysslorna laga mat,prata med familjen och fika.Sen tog jag hundarna och for iväg till löfstad skogarna skönt att gå där helt själv med doggarna,har inte mött många människor där under alla år jag gått där mest rådjur,harar som skuttat över vägen idag med förstås men Jessie e för gammal för att bry sig längre hon lunkar i sin egen takt ibland framför ibland bakom men hänger på ändå och kommer upp på sidan och undrar ska vi inte göra ngt Matte.....Zebban han lyssnar bra på pipan stannar och när 2 pip kommer tvärvändning och kommer tibax boll givetvis som belöning och den är mer värd för honom än ett rådjurGlad..Känner mig ganska naken utan den faktiskt ja pipan förstås e väl för att jag litar på att han kommer på den, men jag byter med röst ibland och han lyder bra med den också.Skitsamma föresten,på väg till skogen så ringde  Sussa och e helt underbar kan få mig att skratta hon.....tur jag har dig.....

Hade ingen ork/motivation till hundträning utan hundarna skulle få lufsa och bara vara hundar,men som alltid kommer det över en när man går där och filosoferar själv,Zebban har gått brevid mig en bit (inte bara rusa som en galning) sagt varsegod och han börjar trava iväg får för mig att kolla att han lyssnar och kan stå o ligg,ropar iallafall stå och han stannar och står belöning,gör så 3 ggr,släpper iväg honom igen ropar ligg han kastar sig ner gör så också 2-3 ggr belöning avslutar med ett stå som han också sätter,summasumarum han vet vad orden betyder och lyssnade framför allt.Det ända jag gjorde rent lydnads mässigt idag,har nu 2 tävlingar kvar som jag anmält till skiter det sig på dem så tar vi en paus känns det som just nu,ngn sa igår att jag skulle skita i LPt och börja med 2:an istället men då spricker ju mina mål,och envis har jag alltid varit och e fortfarande och det hoppas jag kommer att löna sig framöver han e ju ändock bara 2 år(sussa o anns ord) ja drygt då om man ska vara petig.

Nej nu e de läggdags läsa bok....zzzzzzzzzzzz 

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards