Alla inlägg den 29 september 2009

Av Lotta - 29 september 2009 21:45

åker vi när vi ska på kurs hos Ingela,Idag var vi 6 st,vi gamla vanliga och sen en tjej med vit herdehund vilket Sussa vart glad över , Carina kom med Athena var ett par ggr sen kul att se henne även om jag inte hann o prata så mycket med henne.Idag skulle vi forsätta med länkning och ingångar på plan.Under tiden fröken körde individuellt,så skulle vi kommendera varanndra,Sara kommenderade mig i LF och hopp över hinder just för framföringen skull.Värmde upp utanför plan och vart inkallad på plan precis som på tävling och han var sååå med tappade kanske ngn gång så jag belönade ett par ggr ett par vändningar och halt tror jag de var som var så bra...ser positivt ut alltså sen var det framföring fram till nästa moment han e med så j-vla bra ursäkta ordvalet men alltså när han e koncentrerad så e han såå duktig....tror nog att de va de bästa hela LF ngnsin.Sen så skulle vi köra sitt i grupp och PL med belöning medans Fröken hjäpte ngn av oss så att vi inte bara stod vart bra kallt ju mer kvällen led.FIKA förstås och lite "skitsnack" och allvar med helhet mm och givetvis skratt...Sen då var det vår tur och värmde upp utanför plan Ingela kalla in in oss han hade kontakt hela vägen in till punkten hade tänkt ligg ink stå,släppte den dikret vid start gjorde som jag brukar bara sa "nej" och skulle börja om då tyckte Ingela att jag skulle säga ifrån ordentligt måste ställa högre krav på honom,han gjorde likadant vid nästa start korrade då honom och började om,vilken skillnad de vart hade en hund som hade kontakt hela tiden la sig pladask,full fart in på inkallning ngt ss kanske,och stanna så bra sen va de julafton vet ni att jag nästan inte kommer ihåg vad Ingela sa mer än att jag måste ställa högre krav på honom och att det såg bra ut så glad för det:)Nu de mörkt och svinkallt men frökens man och Lornas man tror jag de var hade fått stränga order om att lampa skulle var uppsatt till kvällen och den satt där, så vi såg vad vi gjorde avslutade med en sitt i grupp lyfter tass när jag går tibax bara att träna på hemma inne / ute,PL ngt nosig men hur f-n ska ja kunna träna det när han aldrig gör det hemma ska jag lägga ut korv runt omkring om honom ??? nej ja vet inte hur..Som sagt så glad och nöjd med kvällen ändå så det där nosandet hoppar jag fröken får ursäkta för det.............Var hemma vid 21-tiden ngt trötta vi somnade som grisar efter sista kissvändan och lite kvällsmat...Tack Ingela för att du fått mig på så bra tankar och för all pepping.

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards