Alla inlägg den 26 september 2009

Av Lotta - 26 september 2009 14:54

             hos Ingela idag på fm,lika givande varje gång och de e sååå gott med fikat Barbro hade tårta med sig för att fira sitt 1:apris mm va gott de va:).

Man får så mycket nya tankar Ingela kommer med nya grejer varje gång nästan och man får sig en tankeställare att ja just varför har man inte tänkt på det och de e väl klart att de e så.Idag så prata vi om hur man gör innan man går in på plan vid tävling,tänka bort nervositet ska inte ens finnas i huvudet ordet alltså...

Jag ska nog byta strategi,bara byggga upp koncentrationen innan vi går in på plan,och försöka få fokus på bara mig o Zeb och detta ska nog ske med 1 ekipage innan vi ska in på plan.Ja jag ska testa så får vi se nästa tävling.

Idag annars så hade vi fokus just på att gå in på plan Zeb o jag kontakt innan han var mycke duktig faktiskt jätte nöjd..Helene kommenderade oss i FF,måste säga att han var jätteduktig tittade på mig hela tiden,Nike kom o ställde sig precis vid oss innan start "ville leka " inte ett dugg förvånad,zebban tyckte de vart jobbigt har nämligen blivit tryckt utav henne  en gång sen dess sitter det i men man ska inte ta en "dams boll" så de så, höll med  .Sen gjorde vi framföring till hoppet  och Helene visade och kommenderade mig fram till hindret och jag sa fot  och han gick brevid mig helnu ska a tiden enda fram till punkten,,,,,,Fan har nog gjort lite fel där,jag behöver nog inte lattja upp honom så mycket mellan momenten utan mer hålla ihop honom med att gå FOT mellan momenten hm undrar om jag tänker rätt men de kändes så bra var som en polett ramla ner för migSkäms..

Är det där jag missat ngt japp de tål att tänkas på????Sen hade vi individuell träning med kedjning (gu va konstigt ord)))felstavat jag vet????jAG tog 3 moment ligg ink stå Ingela tyckte det såg bra ut men det vi behöver träna på är framföringen till ligg och stå,sen ingångarna på inkallningen,ju mer kontakt lär han lyssna bättre på mig vet det och de e ngt vi ska träna på nuu..Ska även försöka köra lite varje dag from nu,men har faktiskt inte haft motivation har haft huvet på annat....Vi avslutade med en sittande i grupp och en PL,Zeb la sig i sittande i grupp ända kommentar jag har till det Zeb var trött VET ATT DEM SKA SITTA ÄNDÅ MENMEN....

PL behöver träna på att ej nosa var ngt sådant idag....Annars var han duktig med att verkligen lyssna på mig vid ligg o sitt hade bra kontakt hela tiden...................e jättenöjd med honom idag nu blir de käk  och sen sova middag en stund....

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards