Alla inlägg den 17 september 2009

Av Lotta - 17 september 2009 20:17

   japp idag åkte vi ner till bruksa på em va där vid ½6 men dem  andra tanternaFlört var redan där,Zebban och jaf skulle ha fokus på apporten och hoppet.Vi började med att värma upp med klockan gud så alert o pigg han var satte 5 utav 5 gulleplutten...Efter det får jag se  de ligger 2 apporter på plan Thinas tänkte jag och hon höll på med annat,så nu skulle vi träna kontakt på mig och inte på apporten,han har var jätteduktig vad jag såg och kände så titta han inte en ända gång på appen fast jag gjorde så att han nästan satt på den klev över den utan att ge den  en blick också såååå glad för killen;););).Sen gick jag och hämta vår egen app la den brevid hoppet,satte honom framför hoppet och gick i ifrån sa hopp o han hoppa utan att ge den en blick då vart det julafton,gjorde om och även flyttade på appen han gör de lika fint då också mycket belöning....

Ber Sussa göra en klas 1 app,tittar på mig håller fram appen han vill ta den direkt,korrar honom,gör om

och  gör en 10;a.Vilopaus med vatten och lite snack mmmmm.

Sen har jag gått o tänkt på min gång farten hållning mm,tänker på Ann hon går så bestämt och tittar rakt fram,ville testa det och gör det med lägg,ink,stå kan säga att han undrar nog lite vad vi höll på och hallå matte vad tittar du på men han var med mig och jag såg i ögonvrån att han kolla på mig hela tiden vilket e sällan på lägg o stå,Sussa såg stå hon tyckte de såg jättebra ut mm åkte faktiskt hem efter lite mer än 1timme var så nöjd med honom hade i stort sett gjort allt han skulle bra,ja förutom vid paus så åt han gräs och Sussa vart så trött på honom att han gjorde det och de skulle han ju inte gjort "harkel" han åt inte mer gräs iallafall...

Nu ligger vi isoffan och slappar laddar inför morgondagen ,städdag,tvätta ngra fönster,stryka gardiner fullt hela dagen, hade jättegärna åkt och kolla på PolisSM som är i Norrköping den här helgen börjar imorgon men jag hinner inte måste andas också och hundarna får en lite lugn dagRynkar på näsan.....

Av Lotta - 17 september 2009 07:15

idag var de kurs hos Ingela,hade tänkt lägga krut på appen o hoppet,att han inte ska vara så fokuserade på appen,gör själva momentet jättefint 10:a enligt Ingela.Hoppet gör han ju också det men sen när apparna blir inblandad blir det ngt annat,förstår inte att sånt kommer nu visst han har tyckt det varit kul med appen men inte så här crasy..Ingela även Sussa kastade appar runt omkring oss då kunde han inte hoppa helt plötsligt,för mycket störning helt enkelt,sa hopp fick gå tibax ett par ggr och göra om,hjälpte honom vid ngra tillfällen då hoppa han man såg riktigt hur han fick tänka till för att kunna släppa appen..Avslutade med ett riktigt bra hopp på första kommando då vart det julafton.Sen emellanåt gick vi omkring vid apparna som låg på plan och han skulle ha kontakt klara han bra.Dem andra körde också app ibland då lät jag honom titta när den landa men sökte kontakt med mig direkt fick belöning och låg kvar också ska tilläggas.UPPAR MER EFTER TANDIS BAY BAY

Forsättning på kursen tandis skriver jag inte om blääää..Fika förstås,medans Ingela körde klart med Ann o Sussa så skulle vi aNdra träna ing på plan o sen köra ngt/ngra momeont,vi bestämde att vi kör ett helt programm,Helene började med mig,värmde upp med lite kontakt sen in på plan lugnt o sansat,LF kändes bra ngra defekter med vändn sen ngn vänst el höger tror jag han släppt5e ngt.Läggandet jodå om det hade varit stå så hade det sett bra ut fick köra ngra snabba läggande sen satt det,Inkallning full fart nästan touch på benet grrr,Ståendet inget att kommentera....Apport bra,hopp bra alltså han kan ju skithunden ja vet ju det..

Liten paus igen,Sitt i grupp tränade att dem inte får röra sig lyfta tass mm,gick ganska bra lyfte tass ngn gång.

PL:ligger bra men sniffa ngt i gräset gick fram o korra vart bättre sedan.Sen hade vi en PL där ingen får säga ngtTyst inklusive fröken ganska svårt i denna grupp "asg",men Zebban låg bättre nu.Sen skulle vi ställa oss framför varann och träna på att hundarna ska lyssna på sin förare med sitt upp och ligg,Zeb skötte sig bra ngn gång lyssna han på Sara tror ja de var och vi fick bara berömma med godis ej röst svårt kan jag tala om;)....

Efter 3 tim bra träning åkte vi hem nöjda och belåtna som vanligt....FlörtZebban slår ihop som ett korthus efter lite kvällsmat och kissvända .....

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards