Alla inlägg under september 2009

Av Lotta - 17 september 2009 07:15

idag var de kurs hos Ingela,hade tänkt lägga krut på appen o hoppet,att han inte ska vara så fokuserade på appen,gör själva momentet jättefint 10:a enligt Ingela.Hoppet gör han ju också det men sen när apparna blir inblandad blir det ngt annat,förstår inte att sånt kommer nu visst han har tyckt det varit kul med appen men inte så här crasy..Ingela även Sussa kastade appar runt omkring oss då kunde han inte hoppa helt plötsligt,för mycket störning helt enkelt,sa hopp fick gå tibax ett par ggr och göra om,hjälpte honom vid ngra tillfällen då hoppa han man såg riktigt hur han fick tänka till för att kunna släppa appen..Avslutade med ett riktigt bra hopp på första kommando då vart det julafton.Sen emellanåt gick vi omkring vid apparna som låg på plan och han skulle ha kontakt klara han bra.Dem andra körde också app ibland då lät jag honom titta när den landa men sökte kontakt med mig direkt fick belöning och låg kvar också ska tilläggas.UPPAR MER EFTER TANDIS BAY BAY

Forsättning på kursen tandis skriver jag inte om blääää..Fika förstås,medans Ingela körde klart med Ann o Sussa så skulle vi aNdra träna ing på plan o sen köra ngt/ngra momeont,vi bestämde att vi kör ett helt programm,Helene började med mig,värmde upp med lite kontakt sen in på plan lugnt o sansat,LF kändes bra ngra defekter med vändn sen ngn vänst el höger tror jag han släppt5e ngt.Läggandet jodå om det hade varit stå så hade det sett bra ut fick köra ngra snabba läggande sen satt det,Inkallning full fart nästan touch på benet grrr,Ståendet inget att kommentera....Apport bra,hopp bra alltså han kan ju skithunden ja vet ju det..

Liten paus igen,Sitt i grupp tränade att dem inte får röra sig lyfta tass mm,gick ganska bra lyfte tass ngn gång.

PL:ligger bra men sniffa ngt i gräset gick fram o korra vart bättre sedan.Sen hade vi en PL där ingen får säga ngtTyst inklusive fröken ganska svårt i denna grupp "asg",men Zebban låg bättre nu.Sen skulle vi ställa oss framför varann och träna på att hundarna ska lyssna på sin förare med sitt upp och ligg,Zeb skötte sig bra ngn gång lyssna han på Sara tror ja de var och vi fick bara berömma med godis ej röst svårt kan jag tala om;)....

Efter 3 tim bra träning åkte vi hem nöjda och belåtna som vanligt....FlörtZebban slår ihop som ett korthus efter lite kvällsmat och kissvända .....

Av Lotta - 15 september 2009 21:33

Glad skönt mn jag kan ju inte sova på morgonen när det e vackert ute...så ja gick upp redan vid 7 tiden,ringde till tandis ska dit torsd Rynkar på näsan usch e de värsta jag vet men nu måste jag.

Har varit riktigt duktig idag tvätta fönster strykit och satt upp rena gardiner så nu har jag de fint i ngra utav förnstren inte alla men men ledig på frdag tar jag resten då.Sov middag  sååå slönt blir som en ny människa efter en kopp kaffe också.Tog med träningsväskan och gick en långpromenad med Zebban nu ikväll helt underbart ute,gick en bra bit först sen satte vi oss ner o koppla av med lite vatten och ett äpple så härligt i solen.Efter det så började vi att värma upp med klockan satte sig rakt alla ggr :),Började med kontakt på raka sträckor viker inte undan alls körde olika längd och tempo flera ggr avlsut med bollbelöning....

Sen vänster marsch skitbra med hela tiden sen jag började med linje klicker o godis som belöning,halt lite sämre ngr snea sättande vart det men vi avslutade en rak.Höger marsch/halt fungerade som vänster men halten ngt bättre,upptäckte då att vi var utan koppel så de vart FF istället för LF...jaja vi ska ju köra det också så småningom..Apport sitter jättefint fot o tittar på mig hela tiden även när jag håller fram appen tar på första kommando gör så 3-4 ggr prefekt hela tiden Skrikandes(söndagen i huvet) ska släppa det from nuuuuuuuuu.....

Kör även klockan med appen vilket han gör bra ngt SS men satte säkert 3 utav 5 och vi avslutade med ett fint fot/klockan.SkrattandeImorgon e de jobb och kurs hoppas bara bilen går fram o tibax???? Nej nu e de läggdags som sagt lååång dag imorgon.  

Av Lotta - 14 september 2009 11:17

Ja en ny dag har börjat ska jobba ikväll,har inte gjort så mycket på fm,varit i skogen en sväng med hundarna.Jessie fick spåra jätteduktig alla 3 apporter hitta hon o hämta hem mattes gullefjun som kan ännu,la ju inte så långt spår till henne för kondisen e inte den samma som när hon var yngre.Zeb då tokig som få medans jag la spårena, efter 20 min satt han ner iallafall och tyst också tur för han annars hade inte fått gått ngt utövertaget,,,,,Jodå gick skapligt i spåret för att vara första ggn,ja andra om det allra första ska räknas de e nog 1År sen el ngt kommer inte ihåg.Blir inte så mycket gjort mer idag än att jobba...Har anmält till en tävling till om han ballar ur på söndag också....Obestämd ska lägga mig ett tag har huvudvärk,tycker att jag haft det ganska ofta på sista tiden de gillar jag inte!!!!!

Av Lotta - 13 september 2009 14:56

       för att han gav mig  fingret kändes det som grrrrrrrrrrrr,så här efterhand skulle jag brytit och gjort ngt som jag inte vill skriva här....för det var sååå nära ändå 155p,och dem andra poängen var fina ja förutom LF då men där får jag nog vara glad åt 6-7p i dagsläget...

PL 10 p trots en lite rörig pl så låg han jättebra,hunden brevid satte sig upp,en annan stack till matte o min lilla kille låg kvar fint o tom tungt inte som på nålar.

tandv 10p

LF: 6,5p släpper pos,sitter snett,sitt ej i halt.

Lägg:8,5p tempo ner,ngt nos enligt S o A så var läggandet inte segt men de e domarn som dömmer..

Ink:10p

Ställande:9p långt framförande ohhh säger jag bara..

Apport:0p utför ej momenten,om inte om fanns,bara grabba tag i appen när jag höll fram och ställde sig upp om han stannat där så kanske vi fått 5 iallafall nejhej ni ett varv på plan tog han jag såg nog ut som ett ?

fanns inte ens i mitt huvud att han skulle göra ngt sådant.

Hopp:5p avslut,ngt intresserad utav tävlingsledarn som hade appen förstås,jag valde att säga Zeb hopp,istället för bara hopp jag tar ett DK tänkte jag för annars hoppar han aldrig,hoppar gör han men tar en sväng till TL innan han sätter sig fot.Åhh så besviken jag var när vi gick av plan men som THina skrev de e bara att bryta ihop och ta nya tag...........han e ju min guldpojke........8 utav 10 155p och ett jävla 2:apris ursäkta ordvalet men när jag tänker på det så blir jag så frustrerad;(

Av Lotta - 12 september 2009 19:30

skrev om gårdagen allt försvann hade blivit utloggad för inaktiv för länge grrr säger jag bara..

allafall så gick de bra med stadga övning igår knallade han en gång utav 15 kast som jag eller Jessie hämtade,förut har han väl knallat 10 ggr utav 15.Bättring alltså och det bästa utav allt var att han fick ingen belöning heller för jag hann ifatt honom Förvånad vart han iallafall...

Idag startade dagen med en skön promenad med dogsen,Stefan vinka jag hej då åt kl 7,skulle på fiskeresa med grabbsen kul för honom de gillar han ju sen prata lite skit och dricka öl säkert ngt gott i magen också.

Sen städade jag behövdes kan jag säga,hade bestämt med Linda på em,men hon mådde inget vidare så vi hoppade idag,tar en dag i veckan istället.Då vart det en lugn em i soffläge blandat med film o datorn...nej nu ska jag packa väskan till imorgon upp tidigt hoppas hoppas nu att vi blir klara imorgon ska försöka att inte tänka så imorgon men skulle vara kul att börja köra 2:ans moment helt o hållet,nu har vi ju bara sniffat lite på en del utav dem.Tidig kväll blir det alltså bay bay......

Av Lotta - 11 september 2009 20:01

Av Lotta - 11 september 2009 16:21

 

idag åkte vi ner till bruksa vid 5 tiden,skulle köra en kl 1 tänkte jag,thina sussa ann kom och linda dök upp efter en liten stund också skulle vara kul om hon också började träna med ossFlörtler...

vi började med en sitt i grupp,när jag vände om så stod zeb o åt gräs el ngt gick tibax o korrade,satte honom igen och lämna nu satt han bra 1min e de ju bara.Sen en vanlig PL låg jättebra fokus på mig nästan hela tiden,kom ngra på parkeringen lite lång hals då men som tyckte han låg stadigt.

SUssa kommenderade mig i 1:an bra men lite detaljer finns det,som vänster halt osv har jag aldrig skrivit här förut va??Ståendet står kvar men sätter sig rejält snett,gjorde om ngra ggr mycket bättre.

Sen fick han vara uppbunden och det tyckte han inte om kan jag tala om de e den där förbannade passivitetsträningen som jag gör sååå oooffta oh va han kan relaxa den killen..Nej skämt åsido han vill jobba hela tiden men de vill inte jag...om ngn kunde sparka mig i baken o träna att åka iväg o inte göra ngt...Kanske imorgon då Linda????Annars e ja jättenöjd med dagens genrep,de sista vi gjorde var en PL till,då låg Wilja brevid Zebban och dem tycker om varann ganska mycket,Z flaggade en gång jag röt i med ett nej då sluta han tittade på mig istället, märktes att han var trött mycket svårt att koncentrera sig nu,men han låg hela tiden iallafall.Idag frdag strax ska jag gå ut o ta med dummi väskan Jessie ska få apportera inte han stadga ska vi få på det...Have a nice evningKyss

Av Lotta - 10 september 2009 15:26

                         ONSDAG 9/9....

Ringde Linda när jag kom hem från jobbet,pratade en stund bestämde att vi skulle ses och gå en promis,sagt o gjort tog med både hundarna visste inte när ngn skulle komma hem så Jessie fick åka med hon med,har ju inte henne med mer en ja måste hon e lite småtjurig mot andra tikar som hon aldrig träffat så de blir bara ett irritationmoment känner jag;(..Välframme så släppte jag ut henne först och hon skälllde ut dem efter noter,men vi bara forsatte att gå så till slut vart hon tyst och gick o lunka brevid tror nog att hon hälsa på dem alla men hon gör som sagt aldrig ngt utan låter mest.Hundarna sprang lösa dem flesta iallafall härligt väder hade vi solen kom fram skönt det hade ju varit så molningt på dagen.Efter en bit så försvann alla hundar ner iett dike och dem vart så fina dem var inte svaarta längre utan gråblå japp dem hade alltså gjort en inpackning

skrattade gott åt Linda när en kom upp från diket och hon sa de där de va din,(asskitig) urgh tävkte jag 2 sek efter kom hennes 2ST upp såg precis likadana ut,jaja flattar e som dem e..de var allafall en skön promenad kände mig inte så jättepigg innan men vart det utav den och trvligt sällskap.När vi var tibax till bilarna så bestämde vi att hundarna måste få bada av sig skiten,så vi åkte till kanalen oh gud va dem bada,Linda hade en tennisboll med sig som dem fick hämta man riktigt njöt utav o se dem njuter i fulla drag..Sen hem o käka tacos sen soffan ett tag innan sängenFörvånad

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards