Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

LP1 har blivit LP1 LP2 Semtegens Acrux

Av Lotta - 16 oktober 2010 18:45

Klockan ringde 6,Stefan skulle ockå upp,iväg på älgjakt.Gav Zebban lite käk sen lite rastning....HAde gott om tid,gav oss iväg vid kvart i 8,så ja skulle hinna anmäla mig och träna lite innan...rAST Zebban igen och sen körde vi bara lite apportering o FF,sen fick han gå upp till bilen en stund igen.Vi var 12 st LK 2,många för att vara den klassen,drog lottnr 6,kändes som ett bra nr.PL delades upp i 2 omgångar,så Z fick ligga på kant,när TL visar var vi ska lägga och jag blir uppropad så ser ja att rutan ligger typ 10 m ifrån honom hujeda mig tänkte .....sa ett hårt stanna när jag la ner honom....kände mig faktiskt ganska så säker på att han ligger,benen skaka inget där ;;))).Sen upp i bilen en stund igen...hämta honom när hund nr 4 kört ngra moment,känns ju lite riskabelt med tanke på vad som hände i Norrk att hunden innan bröt vid andra momentet...då blir det snabba puckar...men så vart det inte idag,utan ja hann o värma upp honom ordentligt,belöna mycket mycket...Pirrig  var jag när TL som för dagen var min bästaste vän Sussa ropade in oss....Här kommer vårt betyg....

PL  10 p

FF 7,5 p bra start,står,pendlar ngt,ut i sväng,bra språng.märkte att han släppte efter ngra meter,men efter en vänster om marsch så gick ja på honom för han inte var med (alltså inte min mening)då vart det precis som oh förlåt sen var han med efter det.....

LÄGG 10 p fin framföring,fint ner.han var lite innan start så ja peta till lite på örat att precis halllå,då var han med mig  

INKALLNING 9p läs och häpna för de gjorde jag visste inte ens om 9;an här....STANNAR BRA,FINT TEMPO IN,BRA AVSLUT......OCH DET HÄR FUNKA INTE ALLS IGÅR....jaja de e verkligen djur vi har....

RUTAN 6 p DK,nosar,går DK.....mmm resultat utav bollträning tror ja de här är ju Mr Z parad moment annrs så här låga poäng har vi aldrig fått förut ja om vi bortser från 2 nollor när matte strulat till det....

APPORT 7p bus,tvekar,tempo,dk,håller fint.ja vad ska ja säga han tycker att det är superkul.... kan såå mycket bättre.....

HOPP 8p nosar på hindret,bra hopp....hmmm....

FJÄRR 9p utmärkt dirigering....men vad drogs det ett poäng för?????

HELHET 9p TREVLIGT EKIPAGE,FIN KONTAKT,BRA FÖRARARBETE...SÅ JÄTTEGLAD FÖR DEM ORDEN OCH JA VAR SÅÅÅ GLAD NÄR VI GICK AV PLAN JA ELLER GICK GJORDE JA INTE FÖR VI HOPPA AV GLÄDJE...och just då kände jag att jag skiter i om det inte räckte till ett 1:apris för ja var sååå glad för att han var med mig och jag hade ju inte en aning om vad vi fått för poäng för min fokus låg på >Zeb hela tiden....dessa minuter vi var på plan....men givetvis hade jag blivit besviken om det inte räckt....slutresultat då 165,5 p och ett 1:a pris och LP var klart....thjohoooo.Ha de fått förfrågan i veckan om ja kunde hjälpa till efter att ja tävlat och det tacka ja ja till,vart skrivare i LK 3 lite stressad vart jag ör jag fick ingen framförhållning alls bara papper o penna i handen att du skulle visst skriva i LK 3 oh shit tänkte jag då ettan kanske hade varit lättare eller räkna resultat.Men men jag sa att ja måste upp med Zebban i bilen o rasta honom snabbt bara....men men det gick bra iallafall trevlig domare och sa inte mer än vad han behövde ;;)) Efter hund nr 4 kommer Barbro och vad jag tror så ska hon hämta papper för att räkna,men det så att jag missat prisutdelningen i min klass och vi hade kommit 2 Zeb o ja o nu skulle dem ta kort på dem 3 första .....så glad ja vart sådant e bara bonus att man kommer högt i deltagr listan också....Skrev andra halvan utav 3 an också...eEn så helt skön dag på bruksa med många trevliga människor...och sååå många bra program...Fröken över 300 p i elit med Dulle,Ann o Nemo vann sin klass 3 och ett fint och välförtjänt 1 :apris har aldrig sett dem gååå såååå bra och då står ja o skriver och kan inte göra ngt:::(((( Adelia missa ja pga korttagning men demmåste också gått bra 1 :apris fasste en nolla,Sara o Pippi räckte inte riktrigt ända fram men såg sååå bra ut och Sara du fick in henne i rutan ;;;))))))Malin o Sascha tog också sitt LP2,Lorna o Bonanza 2:a LK 1 o mycket höga poäng,Nancy o Veronica Lena med Ebba (hoppas ja tog rätt hund nu ;)) också 1 :apris i LK 1.....Ja en helt underbar dag Söderköpingsbrukshundklubb helt enkelt och till alla som inte räckte ritkigt ända fram...jag har själv varit där mååånga ggr sååå ja vet men ni  kommmer igen haaaaaaaaaa en bra dag alla.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards