Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Lotta - 24 oktober 2010 20:15

Klockan ringde 6 denna lördag också....usch va trött ja var...utfodra zeb o sen promenad....Gav oss i iväg vid 8-tiden,samling vid 9.45....men de tar ju en timma ca att köra dit och ngn minus var det så ja ville ha gott om tid...

var där prick 9....precis när Klass 3 ska börja sina gruppmoment....Sara körde med Pippi....mycke fina saker hade dem i sitt program,rutan Sara rakt in i rutan wiiiiiiiiii....Sen var de vår tur för lottning drog nr 3 utav 10 bra nr tyckte jag.PL mycket bra,låg stadigt o bra.Sen var det lite uppvärmning med kontakt övningar...kändes inte som förra lördagen inte lika taggadvar inte så intresserad utav bollen kanske hade jag föör gott godis ::))) bra att skylla på eller hur...Betygen kommer....en tävling jag är nöjd med många saker,framförallt rutan han gör den som han brukar....Vi skrapa ihop 158p med en nolla på läggandet,kände i starten att han inte var med men DK glömde jag bort.....annrs är ja nöjd ja inte FF då förstår inte att han tappar så mycket på tävling när han går såååå fint på träning vet inte vad jag ska göra för att det ska funka helt o hållet..Apporten vet jag vad ja ska göra åt.....

PL: 10 p

FF: 6p släpper pos,nosar,tempo sättande...usch säger jag..såå besviken när jag vet att han kan sååå mycket bättre...

LÄGG: 0p ligger ej....kände vid start att han hade fokus på ngt annat lite före i pos också...

INK:9p tempo....riktigt glad för detta,som ja skrev från förra tävlingen så verkar det som detta har blivit bättre fick ju 9:a förra veckan också ::))))och vet från andra tävlingar att när själva sträckan är kort så får han inget tempo....tränar ju oftast långa inkallningar...

RUTAN: 9.5p vrider sig,jo han gör ju det när jag säger stanna ?????

APPORT:6p här har ja lust att göra ngt som jag inte kan skriva här ........men han springer ut tar upp appen släpper o börjar att gnaga hmm säger apport igen då tar han upp den och kommer in med den...förbenade hund säger jag bara......................

HOPP: 8p islag.....

FJÄRR: 9p DK sättande...titta bort en kort sekund så missar han mitt kommando...

HELHET: 7,5p

som sagt 158 p och 5:a kom vi utav 10 st...rätt så nöjd är jag ändå...sen så titta vi på Sussa som debuterade i Kl1 med Azko idag....gick bra för dem också....han la sig inte heller på läggandet hmm ja de va inte bara våra hundar ngra stycken till var det allt som inte satt eller låg...Dem skarapa ihop 155p tror mycket bra debut tycker jag.Fröken med Dulle vann sin klass med 280 p tror ja med en nolla så de vr ett fint program...så vill ja med att vårt ska se ut...Lorna o Bonanza kom 3:a i KL 1 med fina 182 p,vi var många från team Ingela idag också härligt gäng...alla räcker inte ända fram....men finns mycket bra i varje program....3 veckor till nästa tävling,nästa vecka tar vi träningfritt alla fall att åka iväg för att träna.har lite att styra med här hemma ....det ända blir kursen på fredag....Ha en bra vecka ::::)))))Och tack en en gång för att jag får vara en utav er i TEAM INGELA.....

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards