Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Lotta - 1 oktober 2010 21:15

japp idag var det kurs igen....varit vila på den fronten i ca 2 veckor.Ska jag vara riktigt ärlig hade jag absolut inge lust eller ork att åka iväg på fredem....men jag gav mig iväg allafall.Och det tog inte många minuter innan motivationen fanns på plats när jag träffade alla igen,Zeb har alltid ork o motivation kan jag tala om men säg vad inte han tackar ja till att göra....Det var ngra nya tjejer med idag som skulle ta igen sina missade kurstillfällen,Maria och Nancy....så välkomna sååå.Maria o jag vart ihopslagna :) Började med FF 5 min med belöning,Maria gick bakom o kommenderade och jag är så nöjd med honom att han orkar att hålla ihop i 5 min,bryr sig inte om att M gick bakom,det ända var jag förstås som fibbla med fötterna ett par ggr och då e klart tappa han lite men i det stora hela är jag skitnöjd.Sen körde jag Maria och dem var duktiga också.Sen skulle vi köra 4 mom varav ett "problem".Jag tog rutan för han ställer sig åt höger i rutan,visst innanför 99% utav ggr men riskabelt är det.Tycker vi gjort framsteg i inkallningen och jag använder inga händer eller fötter nu,lägger boll bakom och han gör det skitbra,tränar halva ställer honom sen för att göra andra halvan och han har bra fart in till mig också.Kör apporten bra upptag,inget tassslag,men problem vid avlämn,släpper gärna innan losskommando ges,blir veckans läxa åt oss.Ingela titta på vår ruta och jag säger bara att jag har en ruthund kan bara skratta åt honom.Men vi fick till rutan iallafall ngra ggr.Vid fikat så bjöd Adelia på världens godaste smörgåstårta även fasst den var köpt smaka smaskens TACK gumman den satt som smäck ::))))Andra HALVAN eller sista halvtimman för ibland blir det låååång fika,körde vi sitt i grupp och PL,vi var bara 3 hundar kvar Pippi,Bianca och Zeb och dem var för söta när dem satt på rad och bara hade ögon för sina mattar ........PL....skitnöjd med detta,låg i 6 minuter ca och jag belöna vid 2 tillfällen under tiden och sen bollen ser en klar förbättring på detta också ::))))....Hade ingen större brådska hemåt idag,ingen hemma som vänta på mig så vi stod o tjattra ett tag efter kursen skönt att få ventilera lite om tävlingar mmm.Frusen när jag kom hem,så jag tog en vaaaarm dusch la mig i soffan  under en filt sååå skönt.Sussa ringde och var sååå glad för sin nya bil....kul för henne....En mycket nöjd matte o hund somnade tidigt denna fredag :::)))))

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards