Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Lotta - 9 oktober 2010 20:15

Japp klockan ställd på halv 7,upp o hoppa utfodra Zebban sen ut på en promenad.Ja var sååå nervös här hemma så de va hemskt,fick springa på toa  flera ggr  .....

Gav mig iväg vid halv 9 till Adelia som skulle möta mig för jag hitta inte dit,Sussa mötte upp också....Väl framme så rasta vi doggarna och gick och anmälde oss,vi hade blivit 6 st,trodde vi va 3.Och bara kända ansikten,då släppte nervositeten lite.Sen dyker det upp en tjej som jag kände igen från Katrinholmstävlingen då vi debuterade i LK2,om ni kommer ihåg vad som hände då ja allt typ..Hon har ju en rottishane som inte var såå trvlig iallafall,men försöker att inte tänka på det,bara att hoppas på lottningen,och jag drog nr 1,rottisen nr 3,den här gången gjorde det mig inget faktiskt.När vi ska lägga PL,så blir ja lite darris för vi får lägga typ 10 m från rutan,ser att Zebban sneglar mot den men säger ett hårt nej och han lyssnar ::))))....Vi går ifrån o gömmer oss bakom litet hus,jag tänker inte ens snegla tänkte jag,går väl ngn minut,så ropar dem tibax oss oh shit tänker jag då, ...Apporteringen kastade ganska långt och den hoppa,vet att han blir taggad utav det så fuuuulll rulle ut och tar den springer 1 m förbi mig och släpper den bakom mig,säger apport igen och han tar den igen och sätter sig vid mig.TL säger att du kan ställa upp vid linjen där,så är det bara fjärren kvar hmm tänkte jag hur gör jag nu för det är ju hoppet innan,så jag säger till att hoppet är väl innan,TL ber om ursäkt...han hoppar och vänder om för att vänta på bollen och nosar lite när den inte kommer så får DK här med 2 sittkommandon.Fjärren gör han sååå bra ....som ni förstår så gick det inget vidare den här gången heller...men känslan när jag går av planen är allafall intye uppgiven utan jag är riktigt glad över vissa saker och mindre över vissa.Nu är det en vecka till nästa tävling,ska inte överträna denna vecka utan köra ett par korta pass bara...

Slutresultat 154,5 p och 3 :a utav 6 ekipage.så ni ser att det är nära men så skjuter man ju ingen hare .......hahaha...Har en strategi till nästa tävling får se om den funkar........

PL :10

FF 5............

LÄGG: 9

INK: 6,5 mycket avdrag för sträckan tycker jag ...

RUTAN: 8,5 DK

APPORT: 5,5 släpper,tugg mer rull tycker jag nog

HOPP: 8

FJÄRR: 9

HELHET: 7

ha en bra vecka såå hoppas jag att vi ses.....

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards