Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

täningstävlingsdag!!!

Av Lotta - 31 juli 2009 10:29

Gick upp tidigt,packade matsäck som nog hade räckt till fler än mig men man ska väl ha så en klarar sig.....Kvavt och kvalmigt var det när jag var ute o rasta Zebban.Stack vid 8.30 halvvägs började det att regna tur att jag tagit med regnjacka o stövlar men framme hos Ingela så var det bra väder och det kom bara ngra stänk på hela dagen.Vi började med en fika och den var jag med på förstås,lottning i alla klasser nr 8 drog jag sist men tyckte det var helt okej.Hade i bilen suttit o funderat på hur jag gjort sista tävlingar innan vi ska in på plan och tyckte att det funkat bra,så Z fick ligga kvar i bilen först sen ut på en rastning och sen vara med en stund innan PL tyckt att det gått bra,Z låg skapligt nosade förstås så de måste jag ta tag i men det värsta är att när vi tränat sista ggr så har han legat som ett tänt ljus o tittat på mig o då e svårt att korrigera nosning.8,5p fick vi på det.10 p på tandvisning han satt men jag hade visst hållt lite för hårt i kopplet.Sen var det en stunds väntan för vår del,Z fick ligga i bilen o ladda,tittade på dem andra som körde 1:an,Thina som vi övertalade att köra med Tudor förstår egntligen inte varför vi behövde det ni var jätteduktiga han e ju bara 1år,Lorna som också gjorde debut med sin flatteflicka också jätteduktiga du kommer över nervositeten om inte annat blir det bättre iallafal,Nancy o Rakel ja säger bara vilken härlig hund svansen vifta tom på plats und gång,Inger o Dagmar/Älva?? vilka härliga flattar du har Inger så vackra att titta på och härliga att titta på när ni jobbar har säkert glömt ngn nu men alla var kul att titta på och heja på.Ann o Nemo som debuterade i kl2 också jättebra FF var fint att titta på tycker du e helt fantastikst som har detta tålamod.

Hämtade sen Z när det var 1 hund kvar Malin o Sacha ja visste att jag glömt ngn såg ju inte såmycket av deras program,värmde upp Z med lite koncentrationsövn och han kändes bra.LF tycker han hänger på bra han har nog aldrig haft så bra kontakt ett helt LF,fick i betyget att jag pratde med honom,stannar ej på linje,men ngt bra start fin kontakt,ss.Läggande 7p bra start,släpper pos,långt fram,bra ligg,dk upp.

inkallning 8.5p gränsf tjuvstart snyggt avslut,ståendet 8p fin start o framföring,fint ställande,rörelse återgång.Apportering 8p tar före håller stilla o fint.Hopp ö hinder 7,5p islag ss avslut,helhet 9,5p jättefina uppställningar,fin kontakt.Summa 166,5p och vi vann klassen så otroligt nyttigt detta,vart lite nervös idag också fast de var träning men man vill ju att det ska bli bra iallafall.Och jättenöjd med

 
 
Inger

Inger

31 juli 2009 14:31

Grattis till ett så fint program igen! Så roligt att se. Visst var det trevligt igår. känner samma som du. Ut och träna!
Kram
Inger

http://www.smokescreens.se

 
Thina o  hundar

Thina o hundar

31 juli 2009 15:26

Härligt att det finns vänner som stöttar en o ibland ger en en spark i baken. Det behövs. O du äta bör man annars dör man. KRAM o tack för igår.

http://goldenmudi.info.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards