Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

träningen

Av Lotta - 25 juli 2009 13:41

måste ju skriva av mig om träningen,så planerad och fokuserad träning har jag nog aldrig haft och man får en helt annan hund.

Tog bilen till sjön kan gå men ville lägga ett linjetag och några närsök utan att Zeb såg det,hade en full ryggsäck med mig med små o stora dummisar,små kattleksaker som ser ut som råttor i tyg dem ser så riktiga ut så dem e äckliga la 3 närsök och ett linjetag.

Gick upp och hämtade Z vid bilen fick kissa av sig först sen var det fot ner till sjön och måste säga redan här att han skötte sig bra,forsatte med kontakt övn när vi kom till sjön klarade det bra,sen fick han ta linjetaget med lina på för att inte sticka till vattnet klarade det med hade inte en tanke på att sticka dit belöning köttbullar gjorde om linjetag flera ggr.Efter det så var det mer koncentrationsövn ligg och köttb på tassen och inte ta den klarade det bra också,kom på en övn som Ingela visade ngn gång hos henne med stadga att ligga satte på lina o sa ligg gick ifrån ngra meter och han låg stadigt höll emot man såg att nej du har sagt ligg o då gör jag det,det var det ända jag gjorde som inte var med i planeringen.Gick och kasta i en dummis vattnet med lina på för han skulle inte ens få doppa en tass i vattnet idag,då blir han ju lite låst men vi gick upp och satte oss en bit från vattnet körde kontaktövn till hundra men han klara det också satt en bra stund och gjorde det,visade inga tendenser att dra hade ju honom kopplad förstås för jag ville ju inte misslyckas.Sen satt vi bara där ett tag jag drack kaffe och han låg brevid visst att han låg och snuffa lite i luften de brydde jag mig inte om idag.Tog sen närsöken gick skapligt bytte lite saker kanske inte ska lägga fler saker utan göra fler iställen jaja de kan inte bli rätt alla ggr men nöjd med det iallafall.Till avslut så gjorde jag ngra linjetag vid vattnet bra också,sen drog jag in dumisen som låg och flöt ute i vattnet den hade han koll på men inte en gång att han skulle i o hämta satt kvar med jag drog in den och vi gick upp därifrån...måste ändå medge att han såg lite konfunderad ut när jag gjorde det.Gick sen upp till bilen med en ngt trött hund och jag en nöjd matte som ser att det går bara man planerar lite bättre sen var vi ju själva idag också vi kanske behöver vara det ibland,men sen ska han ju klara det också att andra hundar jobbar runt om honom.>Det här ska inte dröja för länge innnan jag gör igen,men ev nästa gång badar vi bara hämta i vatten ska han inte få göra förräns det här sitter.Nu ska jag äta och sen sova middag idag blir det tror jag BAYYYY...........;)

 
 
Thina o  hundar

Thina o hundar

25 juli 2009 20:58

Heje heja heja. go go go go. Duktiga du ge dej nu inte. KRAM

http://goldenmudi.info.se

 
Thina o  hundar

Thina o hundar

25 juli 2009 20:58

Heje heja heja. go go go go. Duktiga du ge dej nu inte. KRAM

http://goldenmudi.info.se

 
Ingela

Ingela

26 juli 2009 09:14

Bra jobbat Lotta! Du ser vad det gör bara man håller i hop dem och inte låter dem gå ur händerna! Imponernade. Och visst, han ska klara det med andra hundar. Men klarar han det inte ensam kan han inte klara det bland andra. Kör på ensamt så han klarar det löst med, det är mest rättvisst! Jätteroligt att läsa att det gick så fint! Kram

http://www.ostanvindens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards