Alla inlägg den 9 september 2011

Av Lotta - 9 september 2011 21:15

        Fredagen började med att jag åkte in till stan o besikta bilen,haha jag trodde aldrig den skulle gå igenom med det jag fått från servicen,men blankt papper fick jag med mig hem,i eftertanke så är det ju trafiksäkerhetsmässig på bilprovningen,och servicen lite annat.På em så mötte jag upp Linda,Yvonne,packade in alla i 2 bilar,så drog vi oss mot "Hawaii" ett underbart ställe mot Östra Ryd.Thina var redan där,Annelie dök upp efter tag.Jag har ju tagit det lugnt med E och ahns apportering pga utav att jag inte vill göra ngt fel.Vi har tragglat lite här hemma i hallen,och han vill mer än gärna komma till mig med dummin inne,och även andra saker kan han komma med ibland.Vi tog ut E först,Linda kasta en dummie,han sitter kvar fint,sen ut och far bland träd o buskar men vet inte riktigt vad han ska göra,så här fick vi hjälpa honom,till slut så fick vi honom ända upp i famnen så glad så glad och kan tala om att han var nog lika glad han när han gjorde rätt.Fikadags här medans dem andra jobbade...Dem stora hundarna fick ett sök,och jag blir så glad när Zebban sköter sig fick morra ngra ggr så han inte gick till vattnet och det lyssnade han på,hämtade hem och bra avlämningar....Sen fick han bada och man ser hur överlycklig han blir,inga kast i vattnet idag,han hade fint sällskap i vattnet istället utav fina Wilja   ...Tjattrade lite här emellan,vi kan ju inte bara jobba hihi..Sen ner till vattnet,tror vi började med Diza och hon skötte sig utmärkt inga problem där inte.Upp efter Enzo,han springer runt i vattenbrynet lite innan han fattar att han ska ut i vattnet o hämta,och plasksimmar till att börja med men sen så simmar han så fint och hämtar hem dummiesar till matte,avlämningar får vi träna på man kan inte få allt på en gång känner jag.Vi åker hem efter 3½ timme,tiden går fort när man har roligt och trevligt sällskap och vädret var perfekt...

Av Lotta - 9 september 2011 07:42

så skönt.Jag är jättetrött när Stefan säger hejdå på morgonen och tänker att jag ska ligga kvar men nej de går inte...Så jag far upp som en stolle hihi...Kaffe står först på agendan så här en ledig morgon.Idag har vi en del att göra.Först på förmiddagen ska jag besikta bilen som jag redan nu vet inte kommer gå igenom,så det kommer bli en sväng till doktorn för den och många tusenlappar troligtvis.Sen efter lunch ska jag möta upp Yvonne med Disa kullsyster till Enzo och Linda med Wilja och jag tror hon skulle ha med sig Grynet också en syster till Enzo för en liten uppstart med apporteringträning.Vill ju så gärna att det funkar med Enzo   .....

Försöker att peppa mig själv känner mig lite down just nu men jag kommer säkert tibax....Ska inte ge upp....Önskar många ggr att jag vore en starkare människa... ...VILL ATT NI SKA VETA ATT JAG ÄR SÅ TACKSAM FÖR ALL HJÄLP JAG FÅR OCH PEPPING fanns inte ni för mig så vette fan om jag skulle orka...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards