Alla inlägg den 1 september 2011

Av Lotta - 1 september 2011 08:02

mina dagar dem bara går tycker jag,visserligen jobbade jag hela helgen då brukar det bara rulla på.Men nu är det torsdag och hel vecka sedan sen jag blogga.Inte mycket som händer mer än det vanliga.Måndags träffa vi Linda och gick en promenad i västar husby...alltid roligt med nya marker att utforska...Det vart en liten oplanerad apporteringträning,och kan väl säga som så att Enzo vet vad apportering är gör det lugnt o bra inget ut i 120 där inte..Tror lite att det mest är lek men med lite mer krav så blir det nog bra det där också.Medans Grynet apportera så satt han lugnt o titta på,vart lite mer med på notorna när Zeb o matte körde.Hemma efter 2 timmar skönt med promenad o lite aktivering.Tisdagen leeedig så skönt,plocka o styrde på dagen,för att bege mig mot Fyllingarum framåt em/kväll.Började med att rasta pojkarna när jag kom fram,och vad hittar jag i dikeskanten jo kantareller stora var dem också,fram med bajspåsar gud va dem är bra att ha   ..Zeb in i bilen Enzo fick vara med ute medans vi prata o fika lite innan kursen började.Den här gången körde Carina o jag ihop vi skulle ha 3 moment var,Jag tog inkallning,rutan o vittring C tog lika hihi...I och med att Zeb lagt sig ner ett par ggr på ställnadet så skulle jag bara belöna det,och vi gör 2 ggr på raken och han stod skitbra,ngra steg men dem blunda jag för för det var just ställande jag ville få till och att inte göra läggande.Rutan ja va säger man full fart ut så fint ställande så glömmer matte att belöna det  utan kör hela och det blir strul vid inkallningen med att han kommer in på höger sida.Grrrrrrrrr............Jaja då vet jag vad jag måste träna  att planera min träning bättre i huvudet också.Vittring hmm ngt tugg vid tillbaka gång,Atena gjorde lika så vi tog fröken till hjälp och fick ett tips som funkade kanon på Atena direkt..hm ja Zeb han fatta nog inte först...men det vart bättre iallafall så sista vittringen inget tugg och jag tog pinnen innan han kom in vid sidan för det är ju på tillbaka vägen det brukar vara kras kras...Enzo fick komma ut o lufta sina vingar lite grann med att sitta hos matte och även sitta uppbunden vid staketet,gick någorlunda bra men lite pip på slutet hörde jag allt.Andra akten fick vi köra FF i 5 min,mycket nöjd med Z,lite före i pos men jättebra fokus på matte och det är ju den jag strävat efter,åh då börjar det strula med pos i stället han har ju alltid varit lite före men får jag till det också så blir det nog bra.Åkte hem efter 3 timmar bra träning...brr lite ruggigt var det märks att hösten är på ing,och mörkt med.Onsdagen börjad emed att jag sov lääänge för att vara mig till 9.00.Sen ut 1,5 timma i skogen här hemma,tränade lite ing med Enzo,även ligg vid sidan,lite koncentration också.Zeb fick ngra inkallningar raka sådana,och ngra fjärrskiften nja bra var det iallafall men det går att bli bättre.Sen träna vi "fotgående" lösa vid min sida i skogen vill ju att E ska bli lika lydig som Z,vi är på god väg kan jag tala om,E går så fint vid min sida,Z ja han går lite fram o ut så det,men jag har säkert tillåtit det när han varit själv,E vet jag med mig att jag varit mer "hård" med och sagt åt honom ngn gång sen dess går han där,dem är för goa när jag säger "sidan" så smiter Enzo in på sin plats och den är mellan mig o Z...Hade lite trötta hundar när jag kom hem såg inte skymten av dem på flera timmar...Hej hopp ha deeeeeeeeeeeee........

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards