Alla inlägg den 16 september 2011

Av Lotta - 16 september 2011 14:30

Fredag och ledig riktigt skönt,hade en tid i stan 11.30 för att vaxa ögonbrynen.Var lite sugen på att åka till Löfstad och titta efter svamp,så jag gav mig iväg skapligt starx efter 8,för då tänkte jag som så att jag hinner hem med hundarna och fixa till mig lite innan stan.Men jag säger bara herregud vad svamp det finns var som stora täcken som låg utbredda.Sträckan som jag brukar gå är ca 5-6 km brukar ta 1-1,5 timme att gå det är blandad kompott grusväg o skog,hade givetvis med fikakorgen,första stället som jag vet finns trattis tyckte jag först att det inte fanns så mycket,men när jag böjer mig ner och plockar så ser jag alla gula trattisar hihi fick väl en halvfull påse bara här,gick sedan vidare och det var bara att plocka plocka,efter att ha gått halva sträckan satte jag mig ner för att ta en fika och band upp hundarna,dem springer som galningar till att börja med sen lugnar dem ner sig när den värsta energin runnit av dem,ser när dem börjar bli lite trötta då lufsar dem omkring mig och kommer o kollar vad jag plockar osv.Kolla till på klockan och inser att jag varit ute i över 2 timmar hm va klockan går fort ibland så det var bara att börja o gå igen och inse att jag inet kommer att hinna hem med innan.Hade lite svårt att dra mig ur skogen men till slut var jag tvungen för annars hade jag absolut inte hunnit till stan.Tur ändå att jag var skapligt klädd så jag inte skrämde Matilda som skulle vaxa mina ögonbryn.Brukar ju plocka dem med tråd annars men den tjejen är mammaledig så nu fick jag ta det här,tog lite längre tid men det gjorde absolut inte ont iallafall.Eftermiddagen vart det lite städ med hartassen hmm...och en nap i soffan så skönt med ledig dag.Kvällen var alla samlade till mat...Therese o Oskar har tittat på en lgh både igår o idag,den igår tackade dem nej till den var för nergången visst dem skulle få tapeter osv men spisen var 45 år gammal och den fungerade så bra fortfarande hm hur tänker dem ska väl tillägga att det var en "äldre" herre som ägde fastigheten...Den idag vill dem verkligen ha perfekt läge o inte svindyr hyra,så nu får vi vänta,hon skulle höra av sig under helgen.Min plutta har blivit så stor att hon ska flytta hemifrån usch vad jag kommer att sakna henne....Min jobbarhelg är det också,så i helgen blir det inte mycket annat gjort....

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards