Alla inlägg den 8 september 2011

Av Lotta - 8 september 2011 19:43

Onsdag...då var det kursdag denna vecka pga utav olika saker.Vi var få till antalet men bra för oss som var där desto mer tid för oss var o en.Ingen från min kurs dem hade i månd kväll när jag jobbade.Så idag var det Ywonnw,Berta,och Evelina o lilla jag men det går ju bra det också för alla är så trevliga.Hade tanken när jag åkte att jag skulle be Ingela om hjälp med Enzo lite,koncentrationen är svår att få ibland från honom,visst han är "bara" 9 mån men ngn gång måste man ju börja,tycker nog att det är tid för det nu.Började med Enzo fick många bra saker att jobba på,och det är ju alltid en annan som gör fel,jag blir galen på mig själv,men när Ingela visa mig och sedan lämnade mig och vi körde E o jag så vart det sååå mycket bättre och han var så duktig,fattade direkt vad jag ville...Sååå glad i honom,han är en helt annan hund en Zeb.När det var dags för fika så fick E lägga sig i bilen,det tackade han inte nej till.Zeb fick komma ut och han vart så glad för det.Vi fika o tjattra i 40-45 min.Sen gick vi ut på plan igen nu skulle z o jag köra inkallning och fjärr,metallapportering,men vi kom bara till inkallning för där vart han låst hmmm vad göra när dem låser sig på ngt,efter ett litet uppehåll så fick vi till en bra inkalln m ett ligg.Ingela o jag stod o tjattra en stund efter när alla åkt,tack för den pratstunden Ingela    ,pojkarna o jag rulla in på garageinfarten framåt halvtio.

Idag hade jag kortdag till halv 12 bara,men fy vad trött jag var idag,kände mig helt slut faktiskt.Väl hemkommen så gick jag en sväng och sedan for bilen in till stan för att få nya däck till bilen,kan väl säga som så att det fanns inte 1 mm mönster kvar på ett utav framdäcken på insidan utav däcket och det har vi missat totalt..Jaja nu har jag nya fina däck iallafall.När jag stod där o vänta på bytet så ringde mobilen då var det bästa Sussa som hade vaknat alldeles för tidigt efter ett nattjobb och undrade om vi inte kunde gå en sväng,men jag hade ju bestämt med tjejerna på bruksa så hon kom dit istället,vi ses ju inte så mycket längre men vi rings desto mer...Blir så glad när jag träffar tjejerna ger mig sådan energi till att vara glad,fröken var där också så det tjattrades en del hmm.......Träningen med Zeb gick kanon ideg ingen låsning idag,Enzo fick lite koncentratinsövningar idag med.Åkte hemåt efter 3 timmmar ungefär mycket nöjd med denna em...ycket tack för idag..

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards