Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Lotta - 19 juni 2011 10:15

  har jag jobbat,tränat hund och umgåtts med familj o vänner en helt vanlig vecka alltså.Onsdag kväll mötte jag upp Linda,Yvonne,o Britt vid färgagården i Norrk,sedan hade vi lite miljöträning för valpisarna,Enzo tyckte det var lite obehagligt att gå i gallertrappor,men efter lite träning gick de bra.Och allt vatten som forsa under broarna,men han var cool ändå inte så att han vart rädd uitan mer ooops matte va e de här....Han e riktigt cool kille att ha o göra med tycker jag ...nya ställen e inget konstigt.Han va bra trött när vi kom hem efter ett par timmar.Fredagen var jag ledig sååå skönt ....men vilket skitväder vi vakna till,och jag som hade en del på schemat under dagen...jajaja de var bara att packa handukar,dubbla regnkläder,stövlar och sen in i bilen.Stannade vid Löfstad för att rasta hundarna,och där inträffa det en insident som gjorde mig såååå RÄDD usch jag vart skakig efteråt,hade hundarna lösa Zeb är ju ganska vid i sitt springande,Enzo är mer nära mig och har koll på vart jag är,Zeb springer ut på en åker hoppar över ett dike,Enzo stannar upp vid diket och tittar efter honom,och springer efter honom ut en sväng på åkern och springer tibax till mig och jag ser att det där kommer inte att gå bra han missar diket och mycket riktigt gjorde han det och när han landar så skriker han till och fy fn va rädd jag vart,nu bröt han ryggen,benen ja allt bara hann ja tänka men han kom upp från diket lite omtumlad men han gick på alla fyra och jag klämde o kände inget brutet fy fn så rädd jag vart.Sen fick han gå i koppel ,och Zeb gå på vägen istället.Efter det så bar det av till Sussa för att hälsa på nytillskottet Qila

så himal söt o liten.Stanna 1 timma schemat var ju tjockt hihi...Hon följde med ut för att rasta henne när jag skulle åka,Enzo hälsa på henne,tog ut hundarna en o en ,och det är så kul att se dem när Enzo var ute var hon mer försiktig,för han var ju mer på lek,När Zeb kom ut så titta han på henne en gång,sen nonchalera han henne och då vart han intressant gud va hon fjäska för honom...Härligt att se hundspråk...Iväg och träffa valpgänget,när vi tog ut hundarna så bara vräkte det ner,hualigen va blöta vi vart till att börja med,men efter en stund så  vart det uppehåll.Vi träna kontakt och fotgående både utan o med koppel gick ganska bra tycker inte för att han går till andra  utan mer nos i backen hmm men lite mer jobb från mattes sida så vart det bra.Sen sitt stanna kvar,och det känner jag att han fixar bra så där måste ja öka lite med svårare störningar.Inkallning med att jag går o gömmer mig och kallar in kommer som ett skott,gör det lite svårare för honom och gör samma sak med en syster och dem kommer som ett skott båda två,på inkallningar belönar jag alltid med hans kanin,vilket gör att syster tycker att det är roligare hos oss och då vart det lattjolajban...haha va fick jobba Yvonne o jag men till slut så vart allt bra till slut.Till sist så skulle vi känna utav apporteringen,jag har inte gjort ngt själv här hemma vill inte misslyckas med det,bara lite i hallen.Men han gör det jättebra och han kommer direkt till mig och är så duktig....Så detta ska jag förvalta väl...Åker hemåt efter ett par timmar,följer med Linda hem för ett bad för E i hennes nya hundbadrum hihi,gick så bra att bada honom och luktade gott när vi åkte hemåt.Kom hem vid halv 4 och hade åkte hemifrån kl 9 på morgonen så jag var trött och pojkarna med.Middag med hela familjen,en lugn början på fredagkvällen som slutade lite annorlunda.Men jag är glad i dag att jag gjorde som jag gjorde,och det är lätt att inte se men jag hade ej samvete till att låta det vara för jag vet hur dessa människor är....Och som sagt jag har sett hur mitt eget barn mått dåligt för att hennes bästa vän mått dåligt och ahr fällt många tårar för hennes skull,och när dem ber mig att berätta kunde jag inte säga nej det var min plikt som förälder men nog det jobbigaste jag gjort också,att tala om för ngn att ditt barn mår dåligt och har det jobbigt.Vet inte om budskapet gick fram,jag vet att det inte är så som i min familj i alla familjer,här hemma säger vi när ngt inte är bra,om vi e ledsna för ngt ja ni vet säkert vad jag menar,i en del familjer pratas det inte om känslor mm.Jag hoppas o tror att jag gjorde ngt bra iallfall,Bästa vännen tacka mig  och huvudsaken att jag hjälpt henne så är jag nöjd....Hon vet att jag finns här för henne om hon vill det...Lördag söndag har jag bara varit med dem allra bästa min familj....umgåtts,ätit gott,sovit pratat och bara varit.Imorgon en ny vecka och nya tag.......

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards