Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Lotta - 8 juni 2011 22:15

Upp tidigt...på med kaffet,idag skulle Enzo o jag åka till Yvonne o Disa i Rimforsa...Varmt o gott redan på morgonen,vi möttes upp i Norsholm,samåkte med Eva o Otto och hennes vuxna flathane Björne var också med.Tog ca 50 min att åka dit.Väl framme så kom vi till en underbar sjö,så härligt ställe där skulle jag nog vara ofta om jag bodde där.Vi började med kontakt,koppelgående E skötte sig bra.Sedan var det stoppsignal,och jag var ju tvungen att erkänna att jag tränat dåligt denna vecka,men fick honom att stanna ett par ggr lite tveksamt men ändå,så där är det att gå bakåt i träningen.Paus med fika och bad hihi o de gillar ju jag....Efter det så började vi med linjetag mot burk på ett par meter till att börja med,Enzo fatta galoppen direkt,ja herregud låg ju älgkött på burken....Sprang o gömde oss i skogen och dem fick leta efter oss.Alla valparna e såå sköna,dem är mycket för sina "mattar"....kommer att bli super hundar bara vi förvaltar dem väl....Efter 2-3 timmar i härlig miljö och sällskap  drog vi oss hemåt,E var ngt trött och jag med,stackars Eva som fick ha mig brevid sig som satt o gäspa...hann med en nap innan jobbet iallafall kl 16...Och puhh va varmt det var att jobba,svetten bara rann om mig och jag som sällan svettas...men en del har 29 grader i sina lgh och där ska vi jobba och sen är det så syrefattigt så man e svimmfärdig innan man kommer ut därifrån... Så jag var bra möör när jag kom hem.Längtade till min säääng så den hoppa jag i ganska så snart när jag kom hem...Tur med sovmorgon imorgon också.

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards