Direktlänk till inlägg 30 september 2011

apporteringsträning

Av Lotta - 30 september 2011 18:45

med Linda,Yvonne,Thina var vi på idag,kände mig lite stressad först men kom iväg från jobbet redan vid 11-tiden så då hade jag ju gott om tid helt plötsligt haha..Vi tjattra lite till att börja med,och jag som vanligt hade ju inget planerat i huvudet...men det viktigaste för mig nu när det gäller apporteringen är att han kommer till mig med dummyn och att han tycker att det är skoj förstås Enzo menar jag nu..Zeb är det inga probelm med skulle han kunna prata så tror jag faktiskt att han skulle välja apporteringen fasst han tycker lydnaden är rolig också.Linda o Thina la ut ett sök till att börja med,tror Linda börja med Leva,sedan Diza och sen sa jag att hon skulle ta E med så hon skicka honom,sist när vi träna så skicka ju Linda men han kom till mig så fråga mig inte varöfr jag gjorde som jag gjorde,men som sagt så kom han till mig igen då och då forsatte jag skicka på ngra stycken och han kom med dem alla glad o lycklig kanske lite för lycklig med en men jag fick honom att ändra riktning till mig istället,de e ju klart att en snygg o klok kille vill visa upp sig lite bland flickorna hihi..Sedan fika vi Yvonne hade gjort en äpplkaka så god så god...Efter det ville Y ha lite hjälp med sin äldre hund,jag fick vara fotograf hur nu dem kortena vart vet jag inte men hoppas att ngt vart bra iallafall...Zebban fick komma ut igen,var också ute på söket och gjorde bra ifrån sig.Nu ville jag ha lite lydnad vid kast so så på honom och han sköter sig kanon inget knallande även om han har en BC ställning när han går smygande huvud lågtrecis som han skulle valla dummyna är det verkligen en FLat jag har...Efter ca 3 härliga timmar åkte vi hemåt,varit varmt o gott idag...Så hundarna var ganska trötta o nöjda när vi kom hem och jag med för den delen.så kul att se att det går bra med Enzo,och att Zebban sköter sig,nu är det träning på vatten och lydnaden där vi ska få till..En tidig kväll med lite samvaro med dem nära klockan ringer tidigt imorgon puhhh....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards