Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Lydnadsträning jobb apportering

Av Lotta - 25 september 2011 19:19

det är ungefär vad mitt liv handlar om just nu,och jag ska inte klaga,däremellan umgås jag med familjen...Torsdagen åkte vi till Norrköpingsbruxa för att träna lite Adelia Carina o jag,vi träffades ganska tidigt för dem har tränignstävling med skott där och jag vet ju inte hur Zeb reagerar.Träningen gick bra men fick hålla i Z för han var lite för övertaggad,lite konkurans med mattes uppmärksamhet tror jga de handlar om helt enkelt.Körde apporteringsmomenten gick bra men han måste bara helt enkelt slå tassen på 1:a skicket och då kommer det ju ingen belöning..hmmm

Vittringen supernöjd med.Efter tränigne så la vi in hundarna i bilarna och gick o tog en fika och prata lite skit,åkte hem efter ett par timmar.En lugn o skön kväll här hemma.Fredagen jobbade jag,på em dök Linda upp med Wilja o Nova en valp hon e dagmatte åt,vi gick en sväng här hemma hos mig fint väder men det blåste lite kyligt..Åter igen en lugn fredagkväll här på Lövängsv i Kimstad.Lördagen var jag iväg o shoppa med min yngsta hon har gjort om sitt rum så hon ville ha lite nytt till det,och jag fick med jeans och ett par vardagskängor.Kalas på em hos Åsa,pojkarna fick vara hemma till att börja med men hämtade dem efter ett par timmar,dem sköter sig perfekt borta skönt det.

Seg söndagmorgon hade nog kunnat legat hela förmiddagen kändes det som,men upp iallafall o på med kaffet och hundpromenad...Sen framåt förmiddagen så packa jag in hundarna o mig själv i bilen för avfärd till petersburg dags för lite apporteringsträning,båda två vet nu vad det handalr om ja Z har väl vetat det ett tag,men E börjar fatta också.Vi la ut ett stort sök på 24 dummisar,det var många hundar 8 tror jag om jag räknat rätt.Började med Z,och han vet ju vad han ska göra men lite morr så kommer han in vill gärna leta mer på en gång även om han har en i mun.Enzo då har aldrig gjort sök med honom men jag tänkte jag testar,och han far ut med bra fart tycker och söker rikigt bra,hittar o kommer emot mig,men jag får allt lirka lite med honom och när det går upp för honom vad som är rätt så blir han glad o gör rätt.Skickar igen o då var det mycket bättre.Kul att se honom gå ut och verkligen arbeta.Gjorde ngra markeringar också,närsök med med dem båda med blandad kompott,närsöket med Enzo gcik bra,kom nog på att jag tränat ganska korta avstånd här hemma ja tom med mest i hallen här hemma.Jaja vi kör på i vår takt så blir nog det här bra...Där har ni lite utav mina dagar denna vecka,imorgon ny vecka nya tag...Slänger in en gammal bild på E i våras min plutt....  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards