Direktlänk till inlägg 21 september 2011

kurs fast på ett annat sätt

Av Lotta - 21 september 2011 11:35

Denna veckas kursomg var inställt pga utav olika orsaker.Men jag tror att det var Adelia som tog saken i egna händer och samlade dem som kunde,så möttes upp på bruksa,Sarah,Carina,o Adelia o så jag då.Jag hade ju varit ledig på dagen så jag var i god tid så att säga,rastade pojkarna,Zebban fick lägga sig i bilen först,så började jag med E,lite koncentrationsövningar, lite ingångar,han börjar få till snitsen med att föra in rumpan nu riktigt bra min lilla stora killa haha...Kontakt träna vi med starter går väl ett par steg nu till att börja med men jag har ingen brådska.Sarah,Adelia dök upp och Carina därefter sen,Enzo fick vara med lös vid min sida och han sköter sig mycket bra går inte fram till ngn annan.Sen bytte jag hund...Zeb lite taggad,kan va bra bara det inte blir för mycket men tycker han skärper till sig börjar med koncentrationövn med honom också.Sen kör jag ett FF med belöningar,tycker stegförflyttningar funka kanon,vändningar på stället SS vid vänster om,annars helt ok FF bra kontakt genom hela.Rutan blir så glad när han gör den så bra men så blir det fel för att jag ser inte hans position ordentligt hm...Gör om och då blir den skitbra,delar upp hela rutanmomentet,bollen vid stanna,ställer upp honom igen går till utgpunkt och säger ligg boll igen sen inkalnning som är riktigti bra.Förra veckan på kursen var han ju för het på apporterna,så det la jag krut på,både metall o trä,fick till mycket bra apporteringar.Sen fika vi Adelia hade kaffe med till mig Tack snälla för det hade jag inte en tanke på...Efter fikat så så gör jag en inkalln med stå o ligg uppdelat här med och jag är mycket nöjd med stanna o ligg,Vittring efter det endast för att se om han kan ta ner tempot,och som han gör den går över dem,tar rätt och sedan in vid sidan.Grupp momenten har jag inget att klaga på sköter sig riktigt bra min svarta prins........Så nöjd efter ca 3 timmars träning drog jag hemåt vid halv åtta och jag åkte vid halv fem måste säga det vad tiden går fort när man har roligt och trevligt sällskap .............Enzo fick komma ut o röra på sig och han vart överförtjust i Atena herregud om hans pussar kunde ge betalning så skulle jag vara miljonär vid det laget haha min andra svarta prins....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards