Direktlänk till inlägg 15 september 2011

bloggi bloggi om kurs bla....

Av Lotta - 15 september 2011 21:45

jahopppja då var det där med att blogga hinner inte riktgit när jag jobbar eller jag prioterar bort det så att säga.Dagarna g går som bara den.Kurs hade vi torsdagskväll i stället för tisdag,hade med båda pojkarna,för att jag vill att Enzo ska få träna lite bland andra hundar också.Vi började med sitt i grupp,och det har han ju aldrig gjort förut,satt bra o titta på mig,jag stod ju inte så långt ifrån honom,ngn viar han på väg att lägga sig men då gjorde vi om så att vi lyckades.PL har lite myror i brallan om belöningen drar ut för länge tycker han,men han ligger kvar och ingen tendens att ens gå upp till ngra andra hundar,så där var jag nöjd,fick sedan sitta uppkopplad o träna passivitet medans jag körde Zeb till fikat ungefär,och det var både lugn o pip framförallt när jag vart kommenderad i programmet.Zebbans tränign då,vi vart uppdelade i 2 grupper om 3,Adelia,Carina och jag,vi behöver ju lite uppvärmning zebban o jag så,Carina började med Adelia att kommendera henne i Elit,vi fick belöna om vi tyckte att dem gjorde ngt superbra osv.Zebban o jag värmde upp med koncentraionsövning och lite FF.Adelia kommenderade oss,medans Carina värmde upp Atena när vi körde.FF mycket bra kontakt,lite för långt fram annars är jag nöjd med det,sitt u g nöjd,Inkallning ngra steg vid stanna,bra ligg och sedan liiiite högre fart i hela momentet,rutan ja ngt drogs han till vad det var vet jag inte men gick åt vänster o in,hm kalla in honom och forsatte med hoppet,förstår nu att han e lite "på" ser jag på honom när han ska ta upp appen,sätter tassarna på o glider men det tror jag mest var för att det var blött och halkigt,tar den o skaplig fart in,metallapp jo här också på men inte riktgit som trä,vittringen tjhohojaja fin vittring inget tugg o så glad.Fjärren skitnöjd med den,har inte gjort den på 10 m på lääänge för att vi har haft lite problem med den,så jag stått nära o nött,så här vart jag väldigt förvånad fatta alla kommandon och flytta sig fram ngt vid sitt till stå tror jag det var men så glad att det givit resulat ändå.Fikade och tjattrade en hel del,kolsvart och ruggigt när vi gick ut igen,så grababrna o jag tackade för oss trött började jag att bli också.En mycket givande kurstillfälle och så tänker jag bara täääänk om han kunde göra så här med på en tävling då skulle jag bli sååå glad.....  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards