Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

ridhusträning

Av Lotta - 28 februari 2011 11:05

söndagen kom o gick den också....vaknade tidigt men var gör väl det får ut mer utav dagen då...Zebban o jag gick en tidig morgonpromenad i SKOGEN faktiskt går än så länge snön ligger hårt packad men jag ser att vi kommer inte kunna gå där sedan när all snö smällter för då kommer det att bli sjö där....Idag hade vi ridhusträning på schemat med kustens hundklubb som håller i det,och LINDA som instruktör.Mycket kontaktövningar,koncentrationsövningar mycket bra för Zebban.Zebban skötte sig bra,bryr sig inte mycket om andra hundar,en övning hamnade vi jämter WILJA men han tappa inte fokus på sin matte även att Wiljas svans var i ansiktet på honom....När jag kom hem var det Enzo s tur att få gå en sväng,hade honom lös duktig kille som följer matte hela tiden tar iblnd en liten sväng åt sidan men kommer snart efter.Gick in en sväng o hälsa på våra bästa vänner Åsa o Stefan det tyckte han om o bli ompysslad.På vägen hem så träffa vi på en annan hund som han skällde ut hmm men han slutar snart o blir tyst och följer mig istället.Hade lite korv kvar sedans Zebbans träning så jag la ett par korta spår i hallen hemma och vips så forstod vad han skulle göra....Vi tränar sitt o ligg stanna kvar,det kommer mer o mer,framförallt märker jag på honom att när vi ska gå ut genom dörren så sätter han sig o väntar hihi dem är så gulliga där dem sitter o väntar på mig.

Idag har vi varit o tagit 12v sprutan gick jättebra,en väldigt cool kille som slappna av inne rummet medans vi vänta på sprutan,för jag ville prata lite med vetten om ett par saker men inte vart jag klokare för det.....12,5 kg vägde han alltså gått upp 1 kg ca på drygt en vecka.Det är knappt att jag orkar bära honom längre upp o ner för trappen hemma.La in honom i bilen med täcket jag fick utav Helen,tog ut Zebban och gick in o vägde honom 29 kg hualigen nog vägde han mellan 27-28 i sommras fasst det kanske inte är så mycket men jag vet att hans motion fått sig en törn,ska bli bättring på det och lite mINDRE mat så ordnar det sig nog.Gick sedan en bra promenad med honom medans Enzo låg i bilen de var tyst när jag gick och tyst när jag kom tibax....Tjipp tjopp hoppla hopla nu måste jag fixa lite ska ju jobba om en stund ........

 
 
Ingen bild

Emma

28 februari 2011 16:10

Goblin väger också ca 12,5 kg nu och det blir tungt att släpa på honom... Som tur är lärde han sig att gå ner för trappen (inomhus) själv förra veckan, så nu kan han öka i vikt utan att jag får lida ;)

Lotta

1 mars 2011 19:42

ja gud ja va tungt de blir...E går uppför ibland....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards