Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Lotta - 12 februari 2011 14:03

på fm idag så gick jag först en sväng med Enzo....han tyckte det var kul sa han...Sen så tog jag storebror och gick en långpromenad i strålande solsken,Zeb njöt i fulla drag at få va själv med matte och slippa dela henne med en liten terrorist...Här kommer lite bilder från förmiddagen...                   

Av Lotta - 12 februari 2011 07:56

klockan 8 på morgonen,Zeb o Enzo håller på o styr för fullt,Enzo skäller på Zeb för att han inte vågar gå fram och ta sin leksak,Zeb glor på honom att tar du den då jävlar....Men sen nästa sekund så kelar dem ja dem är för roliga att titta på faktiskt...Vi börjar nu att få ordentliga rutiner,Enzo blir 11 veckor imorgon och sover hela natten och har inte kissat inne på flera nätter,men det är bråttom ut när vi väl vaknar,och det är Zeb som väcker oss.Ja veckan som varit har sprungit iväg som vanligt,Onsdagen gick Sussa o jag en skön men kall promenad runt å-backarna,Azko behöver hundmöten,och Zeb behöver lite miljöträning dem skötte sig mycket bra båda två,och Sussa o jag fick prata lite skit under tiden.Enzo var hemma i tryggt förvar hos Therese.Torsdagen åkte vi till ridhus för att träna lydnad,Enzo fick följa med,tog in buren och ställde i köket där det fanns värme,han lät oss höra att han inte tyckte om det,men Ingela hade med sig Laura som gjorde honom sällskap och då vart han tyst.Vi träna stegförflyttningar inkallningar,och rutan ett par ggr,vittring testa jag,fick till ngra bra tycker jag med tanke på nytt underlag (hästskit blandat med sågspån)....Sen var vi ju tvungna att fika också,då fick Enzo träffa lite andra hundar,och alla var sååå snälla mot honom,jag var rädd att Zeb skulle vakta honom men Zeb är mer matskadad än vakthund så han brydde sig inte så mycket.Skoja o Enzo lekte lite grann.Och Enzo fick sitta i frökens knä också o kela lite.Sen var det dags för oss att ge oss av hemåt,tyckte det räckte med 1 timme med tanke på att lilleman var med.Enzo fick följa med in i manegen heter det så???Gjorde ngra inkallningar och det var en härlig syn när han kom till mig med full fart och öronen på vift  ,fröken visade ingångar med honom och det är förvånansvärt var fort dem lär sig. Behöver nog egentligen inte skriva att han sov innan jag hade kört ut från parkeringen....Fredagen var tanken att vi skulle ha haft kurs i samma ridhus,men jag var tveksam länge pga snöoväder,men men vi åkte iväg iallfall,och vad jag ångrade mig,kom inte långt förääns det var kaos,polisbilar överallt och hur mycket trafik som helst,förstod att ngt hänt ute på E4:an.Hade tänkt ta motorvägen men i och med kaoset så tog jag den lilla vägen,som jag surt skulle få ångra,ej plogad och smal o slingrig är den ändå,vid första kurvan i en backe så möter jag bussen,jag får bromsa och rulla bakåt lite,då ser jag att chaffisen vinkar åt mig att forsätta för han får inte stopp på bussen ser att bakdelen på bussen viker sig utåt,då fick jag nästan panik,i med backen coh backa i snöstorm o allt bara ä vitt bakåt är inte kul,till slut så ser jag att han fått stopp på bussen,men jag backar till nästa infart och vänder hemåt,för jag tänker inte sätta livet till för att träna hund....Hualigen kan väl säga att benen skaka efteråt,jag såg bara bussen som tryckte till mig,men också att vi möttes där vi möttes 25 m till in i kurvan hade slutat med bedrövelse...den där kurvan är så jäkla dålig man ser inte om man får mötte färräns man är mitt i kurvan,och den är otäck utan snö.Väl hemma så fick hundarna leta lite godis i snön,och lära sig att vänta på sin tur inte bara kasta sig ut när jag kastar ut godis,och dem klara det riktigt bra.Pizza kosta jag på mig som kompensation istället för kurs.....Vi somnade sött i soffan alla 3....Idag lördag ska Zebban o jag ta oss en riktig långtur i solen o kylan visserligen men bara att solen är framme gör mig glad....Kameran får nog hänga med tror jag....ha en bra helg alla.......

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards