Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

lugnet

Av Lotta - 26 februari 2011 12:46

har infunnit sig hos mig tankarna lagt sig...känner att allt funkar som jag vill skönt TACK Linda......för att du finns....bästa kannelmamman   

igår var jag hos Linda,Enzo fick busa med syster Segra,dem tyckte det var kul lekte på samma vis.Sen gick vi en promenad med alla hundar,Zeb o Enzo gick fint i kopplet,matte som har lite problem med 2 koppel bara,men men det kommer väl också.Jag har ju inte använt koppel så mycket här hemma,men jag tycker att hanfixar det bra.Zeb fick träffa sin Wilja som han bara älskar gud va dem pussas...Hade iallafall 2 trötta hundar med mig hem.Häromdagen testade jag lite apportering med Enzo,vi höll till i vår långa hall,höll kvar honom till han var avslappnad tog inte många sek om änns ngn,full fart ut efter dummin och sen till matte med den,3 ggr gjorde vi om o allt va görskoj...Hade en stor svart som var avundsjuk innanför kompost gallret,så bara för att Enzo ska träna sitt stanna kvar så lät jag Z komma ut och göra samma sak,gick över förväntan 1:a resta han på sig men jag hann o få stopp på honom,sen dem andra satt han duktigt kvar.Ska tillägga också att jag kastade ngra som han inte fick hämta utan jag hämtade den då istället.

Idag lördag åkte dem andra i familjen till tolvmannabacken för att åka skidor,jag stanna hemma tycker att E är för litne för att vara med där i så många timmar,förra året var Z o jag med det var mysigt så nästa år är vi kanske alla med.Vi har gått en promenad här hemma istället till fälten så dem fick springa av sig ja el Z fick göra det och han visa mig att snälla matte vi kan väl göra ngt,så det vart ngra inkallning med stanna eller ligg,tvärnita så snön yrde om honom både på ligg o stanna  haha...Och Enzo jodå han for omkring mig,kom två hundar ute på vägen,som vart så bra tillfälle att jag fick kalla in honom 2 ggr och han kom till mig....guldhundar båda två.Nu sover dem som stockar härligt eller hur när man vet att hundarna fått lite att göra och sover gott o är nöjda då är jag nöjd....Ha en bra Lördag alla därute .....ska jag forsätta att ha...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards