Alla inlägg under mars 2010

Av Lotta - 11 mars 2010 15:49

Skulle vi haft idag egentligen...men så vart det inte....Tänder ett ljus för henne idag min lilla gumma 12år fyller hon    idag eller skulle fyllt .....Tjatig bild men jag gillar blicken så in i den ,klok gumma var hon!!!!!Att man kan sakna en hund så mycket det trodde jag inte....Kommer alltid att finnas i mitt hjärta....

Av Lotta - 9 mars 2010 21:08

vi har fått lite känning utav den även om mycket snö är kvar....Jobbade igår,sen hem och gick en härlig promenad  med Zebban i strålande solsken....På kvällen var jag på extra årmöte med Flatklubben,flera än förra gången 17-18 st var vi,trevligt var det och det flöt på bra.....Pratade lite med en  uppfödare om mina problem vid apporteringar(jakt),idag så såg jag på min telefon att Zebs uppfödare hade ringt....jaja jag söger då det djungeltelegrafen går fort ibland  ............Ska bli kul att höra vad hon vill....har inte pratat med henne på minst 1½år,om hon nu ringer igen vill säga.......Idag annars har jag varit ledig,vakna kl 6 inte klokt när man är ledig men men vad gör man....Tog bilen till Löfstad,trött <tt gå på mina vägar runtomkring här...Härligt att se ngt annat,tränade lite apport(trä) idag bara från 4-5m inga tasslag alls  ,glömt konerna till rutan så den fick vi hoppa över,FF kontakt och lite vändningar,sen ett par inkalln med ställande,1:a ngra steg,2:a mycket bättre.....Sen kom det bara över mig sorgen igen,Jessie hur många ggr vi varit i Löfstad skogarna ,plockat svamp,lagt spår,gått långpromenader med Susanne,Ingela,Carina,Marie som vi har haft som svampplockarkompis som förövrigt var ett stort fan av Jessie.Många ¨år har vi gått här bara hon o jag och haft kaffet o korven med oss och bara filofiserat oss igenom promenaderna,mötte nästan aldrig ngn,oftare på senare år som det hände ngn gång. Alla blåbär hon stått och repat av...var inte lätt at få henne därifrån ibland,Usch tårarna bara rann nerför kinderna ,Zeb han vart som lite förvånad för han kom bara o ställde sig och titta på mig ,inget svansvift el ngt.

Vi pallrade oss mot bilen iallafall och jag kände mig riktigt urlakad Saknar henne ngt enormt.....När vi kom till bilen dök en annan bil upp var en tjej ifrån Kimstad som köpt sig en ny hund,ja inte nu precis hade huniit bli 8mån,Zebban låg brevid mig medans hon tog ut sin hund  som för övrigt hette Sebban,Zeb låg ner medans vi stod o prata i 20 min...Duktig var han iallafall...Sen hem och plocka o styrde lite,har inte gjort så många knop mer än detta idag.Ska gå och knyta mig nu är ganska trött,känner mig inte alls i form funderar på om jag e på väg att bli sjuk eller ngt inte likt mig att vara så låg i humöret....Imorgon en ny dag och nya tag..............Kramen


Av Lotta - 7 mars 2010 18:40

fast solen lös svagt bara....

men den kan ju vara det ändå.................

skötte mina sista uppdrag som sekreterare i flatklubben,årsmöte imorgon sen e de klart:::)))

Tog en tango,sen packa jag väskan med träningssaker och godis och gav mig ut...styrde kosan mot skolgården,tänkte att där fanns det nog barmark,och ja lite fanns det ju men inte mycket:)ställde upp rutan o la ut apporten strategiskt med tanke på transport sträckor....Zebban låg o titta på medans jag gjorde detta.Började med klockan ngra ggr,sen var det vänster om marsch och halt,funkade bra tycker jag håller kontakt och sätter sig bra,flöt ut ngra ggr  men då gjorde vi om.Sen transport mot rutan,var väl inget vidare men korrade en gång vart bättre,inte för att han var på mot rutan utan nos i luften ja de kanske var mot rutan i så fall,ställde upp o riktade flöt ut mot vänster,om igen flöt ut mot höger hmmm tyckte det såg ut som han leta efter ngt,gick ngt närmre rutan skickade(utan riktning) sprang rak ut mot rutan jag belöna med mig själv och tur var väl att inte Ingela var här för det vart julafton::::)))).Hm skithund, gick därifrån då och transport mot apporten,riktigt bra,satte honom,hämtade appen och kastade 5m,tasslag förstås ingen belöning,om igen bra lugn belening med bra och godis flera ggr och inget mer tasslag,då e FRÅGAN har han lärt sig att göra tasslag första och sen göra rätt????transport mot rutan igen bra bra,skickade och sprang rakt ut bra när han var i rutan......2ggr mycket bra.Hade lite störning med barn som lekte i parken brevid men han berors inte .Fjärr,på 3m bra ligg vid start,utgick visserligen snabbt sitt men rör tassarna ngt,tveksam ligg....tränar bara ligg ngra ggr får bättre fart på den då...

Paus....fick ligga medans jag gick runt lite och låg bra.

Körde lite ing med apporten,lite segt vid vändningen in vid benet.Avslutade med en full FF,ville bara kolla hur mycket han var med höll kontakt,men allt var väl inte perfekt men han var med på alla halter och vändningar,sen tog vi en promenad i solskenet som var härligt...Hade en ganska trött Zeb närjag  kom hem,sovit hela em,nu börjar han vilja ha uppmärksamhet undrar om det är magen som kurrar...Filmtajm ikväll Luftslottet sen ahr vi sett dem 3....Imorgon en ny dag ny vecka,jobbar 3 utav 7 härligt....

Av Lotta - 5 mars 2010 17:38

FÖRST UTAV ALLT TACK THINA O INGELA FÖR ERA VARMA O KLOKA ORD  nyss från Ingela kurs....vilket väder vi fick strålande sol o blå himmel...Hade bestämt mig innan kurs idag att jag skulle hålla ihop honom,så idag vart det koppel på innan han hoppa ur bilen.Tyckt sista ggrne att han blir så fladdrig utav att få hoppa ur bilen och springa med dem andra.....

Vi kom ner på plan och han skötte sig super,Ingela ropar upp att nu lägger vi en plats oops tänkte jag,har väl inte lagt ngn plats på jag vet inte vad,men det gick bra en vANLIG ETTA gjorde vi,och han låg brevid en bernersennertik som han aldrig hälsat på.Sen vart det en liten stunds uppehåll,innan alla var samlade i "min" kurs.Sen fick vi som uppgift att ta 2 moment som vi skulle länka ,inte hela moment,vi tog apport o rutan.Vi började med rutan och transporten dit,ja den var ju som den var men det vart bättre efter lite kloka ord från Ingela....Sände till rutan han gick vänster el ehöger ja kommer inte ihåg men han gick två ggr fel iallafall,fick rikta in honom då vart det ett klockrent,ska forsätta s¨ngra ggr  med det,och inte belöna med att kasta bollen,utan med belöna med mig själv:::)))

Sen var det appen,kastade ngra meter ifrån oss,sa app och han går ut med tasslag 2ggr,säg ett lugnt naaeej sa Ingela och sen gör om,vart bättre sen gång efetr gång och sen ska jag tänka på mitt bra behöver inte vara BRAAAAA,utan ett lugnt bra när han är hos mig med appen,lyckades med detta flera ggr under eftrmiddagen.Vi tränade FF och dessa 2 moment under em,kändes bra och jag som sagt försökte att ha en "nagel i ögat" på honom....Vi avslutade med en dold PL på 30 sek låg bra,luktade ngt i backen när jag gick tibax.Sen en ettas PL låg också bra...Riktigt nöjd med eftermiddagen,och ser ju att han kan...nu ska jag ha en mysig fredagkväll med nästan hela familjen,bara Cecilia som fattas...Ha en bra helg alla.....

Av Lotta - 4 mars 2010 19:24

funderar man mycket,kan bli tungt ibland massa tankar far runt i huvudet...veckan som gått ja bara 4 dagr ännu har jag vrit ledig mycket,umgåtts mycket med Zeb på dagarna,vi har gått långa sköna promenader i kyla och sol,ganska trött nu på snön vill ha våååår.Sen har man lite dåligt samvete för att man inte tränar ngt,men ngt lite gör vi ändock på våra promenader...I tisdags var jag på förläsning med Kenth Svartberg var bra även som Ingela sa att man inte fick ngra aha upplevelseer så fick jag ändå lite så som att hm hur mycket fel gör man egentligen,sjönk självförtroende ett par steg till.Kan säga att jag har varit tveksam till om jag ska forsätta med lydnaden kännt mig så jvla misslyckad kan bero på mycket annat,men jag vet inte självförtroendet är inte på topp kan man väl säga och jag vet inte varför men känner mig så iallafall.Nu var det ju inte meningen med en deppblogg.....Konstigt är det iallafall,för ändå så längtar jag till fredag och Ingelakurs och få träffa alla trevliga människor igen  .Igår så dök Sussa upp med sina doggar och vi gick en promenad , dem fick leka av sig lite..."""".My best friend"""Sussa vad skulle jag göra utan henne....

Idag så har jag fått följa med Cecilia till skolan o fått mannikyr var lite skönt,handmassage fick jag också.Sen hem o käka lite sen iväg igen på möte ,2 timmar gick fort idag undrar om det var nya chefens förtjänst att hon inte bara stod o malde på.Nejhej nu sk ajag åka o hämta pizza Cecilia o jag ska vara lite onyttiga ikväll o bara mysa....hon o jag...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards