Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Lotta - 24 mars 2010 10:24

har inte gjort så mycket dem sista dagarna,mest bara varit...skönt det också.Tisdagen som var ledig var jag i en stan en sväng fick fina ögonbryn behövdes kan jag tala om.Eftersom jag var tidig och Zebban var med (för vi skulle till Linda efter)så tog jag ut honom så han fick lite miljöträning,vilket han klarar galant,bryr sig inte om andra hundar tittar lite går vidare,massor med änder kollar av lite men går vidare där också (var Vid strömparken)kolla läget lite vid vattenkanten alltså riktigt cool vid nya miljöer riktigt nöjd med honom där..ska ta mig i kragen och utsätta honom för mer sånt.Sen en sväng till Linda gick en prom på ca 1,5 tim en riktigt blöt en vart det också Jag var dyngsur och Zebban var inte torr förräns till kvällen.På kvällskvisten så tog jag fram sax o kam,trimma honom lite grann,tassar o öron gud va hår det vart blir så söt när man får bort det,,,,Cecilia o jag tycker det men jag vet ngra som inte gör det,bara svansen kvar men förra gången så tog jag för mycket och nu fick jag så ont i ryggen så den får vänta.Onsdagmorgon tog vi en tidig promenad skulle börja jobba 12,,,gjorde bollövningarna,som jag berättat förut så hade vi ett dött rådjur ute på en åker för ngra veckor sedan,zebban inget intresserad..men nu så ligger det lite utspritt,och ve o fasa så ligger rådjurshuvudet på vägkanten och det var ju intressant,kalla in honom med pipan och han kom fick bollen som belöning sprang ETT varv och sen tibax till mig:::)))nr 2 vart det lite sämre med ,fick gå många ggr fram o tobax men jag torrgick då så det vart ju inte så långsamt,och han sprang fram o tibax hela tiden väntade verkligen ut honom med att komma upp med huvudet framför mig och släppa bollen och det lyckades till slut.Kommer lite bilder från veckan..klicka på bilden för större,,,nu måste jag fixa ordning mig och göra det sista med kalopsen innan jag sticker bay bay....                 

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards