Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Lotta - 18 mars 2010 20:57

sååå läng sedan ja blogga...ska försöka komma ihåg vad som hänt....

Söndagen lugn o skön fm,gick ut och träna en sväng vid lunch,men var inte riktigt på G,torrgick ..... men var inte så fokuserad kände jag efteråt så då kan man inte kräva mer utav Zebban han gjorde så gott han kunde min lilla pojke...Apporten var jättebra inga tasslag:::)))...Therese filmade riktigt kul att se hmm hur mycket galet man gör...och lite bra med inte bara dåligt.

Tisdag måndag hoppar vi över inget speciellt som hände,jo ingen träningen överhuvudtaget.

Tisdag då Jobbade till lunch,sen var det kursdags på em.Rutan vittring o inkallning snabba skulle det vara.Storfrämmande hade vi idag en liten brun flatteflicka som heter Wilda inte ett dugg sööööt....försökte att smuggla ned henne i bakfickan men si de gick inte så bra:::((( sååååå söööt jag bara smällte..Fin mörk brun färg bara att hoppas att hon får behålla den.

Tibax till kursen..Mycket torrgå och FF först till att börja med,Rutan vill bara åt höger eller annars stanna han innan konerna...hm Ingela ville jag skulle ge bollen i belöning men jag berätta vårt problem där och att jag lagt den på hyllan,men Ingela ville se hur han betedde sig så jag fick låne en boll,gjorde om rutan och vart okej så jag skicka bollen och han drar iväg ut på åkern och skiter fullständigt i att komma med den"" nonchalera"" honom ropa Ingela jag bara gick o gick fram o tibax till slut efter säkert 10 min kom han och han fick godis och sen ligg som kammando,Ann smög sig fram o toog bollen..Vår övning denna vecka:::)))Ingela trodde på den och vi har gjort den hemma och lyckas bra.Sen var det vittring  som stod på tur,medans dem andra gick o hämta sina pinnar (jag har inga.. själv ännu ja några som jag fått utav Sussa )

så visa Ingela mig hur jag ska träna in sitt vid hoppet,prövade direkt och det tog inte många ggr föränns han fattade.Tibax till vittringen ngn förlåt att jag inte kommer ihåg vem?? la upp mina pinnar han analyserade jättebra o tog rätt pinne lite tveksam tibax men jag backa ngra steg så kom han och lite tugg jätteglad att det fungerade med analys och rätt pinne sen får vi jobba på det andra::)))Hem efter jättebra 3 timmar,Tack Ingela för all hjälp du ger oss du är en stjärna i mina ögen<3<3<3.

Onsdag jobbade längeTherese hemma o tog hand om Zebban,gick en långis direkt när jag kom hem skönt med frisk luft,tog med bollen prövade Ingela metoden,gick väl en 6-7 min fram o tibax innan han kom och då var det upp med bollen i ansiktet på mig men JAG nonchalera den han fick godis släppte bollen,kastade ngra korvar på sidan om oss så jag kunde slinka ner bollen i fickan.Gjorde detta 2 ggr till och då vart det kortare tid ca 2-3 min innan han kom tibax..

Torsdag:Jobbade,sen hem o laga mat och ut en sväng med Zebban,träff i stan med brudarna,vi hade planerat vår träning idag rutan,vittring och apport körde vi idag.Rutan drog han till höger ett par ggr först sen fick vi till den ett par ggr.Vittring,bra analys rätt pinne men så jvla mycket tugg,och tveksam ing.Gjorde den 2ggr lika bra med det som var bra och lika mycket tugg...vi får alltså träna upptag utan tugg..Vi avlsutade med en sittande i grupp i 2 mån Zebban satt kvar,sen en dold PL stod kvar aldeles för länge allafall ngn min stod 5 min,skulle givetvis gått tibax tidigare,han låg i 4 iallafall.Efter klok som man är så tänker  jag varför gick jag inte tibax hm....men vi gjorde om ngn minut så vi fick ett bra avlsut...Nu har jag bloggat klart för denna gån...Ha de så bra alla...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards