Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Lotta - 12 mars 2010 07:01

När jag vaknade igår morse kände jag en begynnande huvudvärk,i med piller...Hjälpte inte ,fick åka hem från jobbet vid lunch för då kände jag att det kommer att sluta med migrän om jag inte åker hem o drar ner och lägger mig.Sagt o gjort iallafall så gjordejag det sov i 2 timmar,när jag vakna så känner jag mig lite bättre,ngt tung bara  vart mycke bättre med en promenad.Bestämde mig för att åka på kursen hos Ingela,kom ganska tidigt ,Sussa var redan där,hade gått en sväng med doggarna .Härligt för det var ljust en timma ungfär,man märker att våren närmar sig::))

Idag fick börja med ngt nytt köra 2 o 2,3min FF med belöningar och även att den andra som kommendera sa felen typ ss och även bra saker också.Sen 3 min FF utan belöningar,tävlingmässigt,sen 3 min igen med fokus på det som inte var så bra.Carina och jag körde först,och jag kan väl säaga att har jag ordning på mina fötter så skulle det vara riktigt bra,för fokus och kontakt har han hela tiden,ngt jag är jätteglad för.Ingela upptäckte mitt fötterkaos,så vi fick torrgå ett bra tag men mycket nyttigt,LÄXA 5min torrgående VARJE DAG,till nästa kurs.Sen fick Sussa o jag göra 2 moment med länkning,jag tog ruta o apport,ville ha transport tiil båda,ställde upp ca 5m från rutan,problem med transporten mot rutan,vill fram ,gjorde om  då var jag med bättre och då vart transporten bättre också,fokus på bra fart mot rutan,inget travande,men vi gjorde 2 st och full fart in i rutan,belöning med godis och lek men Matte.Sen transport mot apport,sitter fint vid sidan,tittar lite på Sussa när jag kastat  ca 5m,hon kommenderade oss,men tittar ganska snart på mig skickar och inga tasslag utan tar direkt och vänder upp o kommer in med  den ::))),gör en gång till och gör den lika bra då,så där avsluta vi med lek med Matte,inga bollar idag,orkar inte ha det som belöning  just nu,blir bara irreterad att han inte kommer med bollen så den har vi lagt på hyllan ett tag.Men han tycker att det är kul när vi leker bara han o jag också som tur är och köttbullar är ju inte helt fel det heller.Hjälpte Sussa  med 2 moment i elit,med blandat resultat lite missförstånd från mig och Sussa som trodde att jag kan dessa moment.....hm.....Efter det så gick vi in o fika och stugan var sååå skön full värme på idag...Vart en lång fikarast mycket att prata om,sen tog´ju första passet ngt längre än vanligt.Så för Zebbans och min del så räckte det med det för den här gången vi åkte hem efter fikat klockan var redan 8,var hemma vid 9...Gick en snabbis med Zebban sen var det kväller.Jättenöjd med kvällens resultat nu är det bara att träna mina fötter så dom inte trasslar in sig i varann....Ha en bra dag och en stor kram till ALLA läsare......

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards