Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Lotta - 28 mars 2010 19:32

glömde ju skriva att vi tränat upptag utav vittringspinne,satte honom mittemot mig och  "pinnen"  på golvet emellan oss,1:a o 2:a inte så mycket tugg men lite blandning utav tugg/grepp byte,ingen belöning::)))

3:e och framåt ett direkt upptag från golvet och jag var med med handen och klicka ett bra upptag efter ca 5 upptag så lät jag min hand vara lite högre upp fungerade bra då med kanske 3-4 st.Sen bröt vi mycket nöjd  .......

Av Lotta - 28 mars 2010 13:18

Torsdag sluta jobba 11.30,skönt att komma hem tidigt.Gick en sväng med Zebban och så gjorde jag våfflor var ju våffeldagen.Åkte till kurs hos Ingela,idag var vi 5,Sussa var på ngt annat och Sara kom inte ifrån jobbet.Vi började med FF och jag höll på att bli galen fick inte till takten i gången,Zebban undra nog vad jag höll på med...Torrgick men jag gav upp efter ett tag .Gick ifråån och gjorde ngt annat,träna hoppet lite själva,gick bra så det har han snappat upp..gjorde en tävlingsmässig med tillbaka hopp och gjorde den jättefint.Fikade förstås:)Rutan gjorde vi ett apr ggr vilket gick bra också kan möjligtvis öka farten lite.Apporten inga tasslag glad för,vittringen bra analys tog rätt pinne men tugg och då tycker ju inte jag att det var bra,men då påminde Ingela mig vad det var vi träna och det var ju inte upptaget utan analys och rätt pinne och då var det ju bra,så det ska vi träna varje dag.Som avslut skulle vi göra ett rutskick och det vart kanonbra.Nöjd med dagens träning....

Fredag,jobbade visste att tjejerna skulle träna på Himpa på em,hade först inte tänkt att åka men gjorde det iallafall,Ann kommenderade mig i alla 2:ans moment som vi kunde göra där,var väl hoppet vi fick skippa.Gjorde inga hela moment,torrgick en hel del.Gjorde en dold PL men reste sig efter 1 min,han fick skärpa till sig lite så gick det bättre.

Lördag vakna tidigt 6.30....var ju bra skulle iväg med Linda på apporteringsträning på fm,Zebban skulle få passivitetsträna eventuelt få hämta ngn om han skötte sig.Vi var i Östra Ryd och vi var 5 st och 8 hundar,började med närsäk med tennisbollar Zebban skötte sig utmärkt satt mest o barar titta och inte ett pip ifrån honom fick beröm för att han var så lugn och det var och jag var jätteglad för det hade nog trott att han skulle betee sig mer så fel man ha.Vidare upp till skogen med långa markeringar,band upp Zeb,jag gick iväg och var kastare nu trodde jag nog att han skulle bli lite mer uppjagad,men han hade skött sig, Anna hade sagt till honom ngn gång när han hade pipit.Och superglad när matte kom tibax,tog en kopp kaffe  o en paus,gick vidare vart lite kortare markeringar,och jag tyckte han hade skött sig så bra så nu skulle han få hämta lite dummisar,Linda kasta till oss korta,visst han kom till mig men fanns tedens att vilja springa lite mer med dummisen vid ngt skick.Är iallafall jättenöjd med dagen,för jag trodde nog att ahn skulle vara mer på.Hade en jättetrött hund när jag kom hem,Matte också fast jag inte hade gjort så mycket men det var nog friska luft och trevligt sällskap.

Söndagen går i lugnets tecken med hämtmat och film skööönt att ladda batterierna inför ny vecka...Ha de gott

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards