Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Lotta - 16 februari 2009 20:43

råkar komma åt en knapp vet ej vilken så försvann allt som jag skrivit om dagen skit också...Dagen har allafall varit bra gått en långis med Linda o Thina och 8 hundar tror jag de var,alla skötte sig bra,Rocky hade det jobbigt stackarn,har väl precis kommit på vad man göra för kul med flickorna.Tänker på dig Linda...Väl efter promen så tränade Linda o jag,Thina var tvungen att åka hem,hennes Bella är sjuk hade ganska hög feber och vill inte äta,hoppas hon pjggar på sig gumman,tänker på dig Thina..

Vi tränade lite apportering,la ut 4 dummisar åt 2 olika håll,meningen var ATT vi skulle skicka dem åt olika håll och sen även gå lite längre bort varje gång,gick bra dem första gångerna sen så börjar han att lattja med mig och springa runt.Skärpte sig lite grann då gick det bättre,gjorde några markeringar gick väl skapligt men på slutet så börja han lattja med mig igen.Gjorde en kortare markering och sa "komhit" då kom han direkt in och lämna av Tack Linda för det och tack Thina O Linda  för trevligt sällskap .

Höll på att glömma Thina hitta videung stavas det så jaja ni vet vad jag menar och jag var tvungen att fota det ...Ha de all imorgon blir det vilodag för hundarna,jag ska till stan och köpa balklänning till äldsta dotter,det är inte klokt att man måste vara ute i flera månader innan studenten ens ska vara och vi e visst sent ute nu hade dem sagt i affären Therese hade varit o kikat lite i.Kramar alla igen ....

Av Lotta - 16 februari 2009 07:56

vilken dag underbart väder lite kallt på morronkvisten när jag var ute med doggsen,men desto skönare på middagen när vi var hos Ingela och tränade,vilket var mycket givande.Vi började med att köra klockan vilket innebär att man tränar ingångar och bra sättande de var mycket jag va tvungen att tänka på där armbågen intill kroppen och sen handen framåt inte uppåt gick bättre efter ett tag men trilla dit ett par ggr,efter det var raka sättande med hjälp av solen i ryggen,Zeb satte sig rakt men min hand gör inte som jag vill,ff ett par steg och sen halt gick riktigt bra.Nya övningar när det gäller apporteringen kontakt med mig inte titta på apport vilket han gör ser inte apporten undrar om han kommer att ta den sen,övning med att lägga apporten och ge mig den det gör han men ngt slarvigt avlämnning,hopp över hinder bara rena turen att han satt kvar jag sa stanna kvar medans jag gick så jag vart stoppad innan jag hade gått 3 steg tibAX och gjorde om då vart det fint hopp och ingång som avslut gick vi ff i ngn minut men jag märkte att Zeb var helt slut svårt att koncentrera sig efter 3 tim träning med kaffepauser givetvis i solskenet.Tack Ingela Sussa Ann för en underbar och givande dag,längtar redan till fredag.Man inser att det är en själv som gör så mycket fel inte hunden,det ska vi rätta till nu..ha de gott alla.....

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards