Alla inlägg under mars 2009

Av Lotta - 22 mars 2009 07:53

Uppe med tuppen,vet inte vad det tagit åt mig kan inte sova längre(åldern el).Idag e de skönt iallafall god tid på mig göra fika,rasta Zebban,duscha och fixa iordning lite.Linda o jag ska apporteringskurs från 10 och framåt,ska bli en intressant dag Nina Johansson e instruktör,har bara gått hos uppfödarn förut men det e ju 1 år sen den sluta.I april sen börjar vi en App-kurs 1g/v för Malin Karlsson de blir nog bra med ganska täta tillfällen.

Nej he ska dricka kaffe och se till att allt e med,har tagit med kameran får se om ngn kan ta ngra kort på oss så blir det nog en uppis framåt kvällen,och den e laddad också.Ha en bra söndag fast inte solen vill komma fram Krammmmmmmmmm

Av Lotta - 20 mars 2009 10:57

tog det lugnt på morgonen,kom inte ut med hundarna förräns vid ½9,tur var väl det för när jag hade gått en liten bit så mötte jag Carina de va så länge sen,Carina o jag var ett promenad par för ett par år sedan,vi gick med hundarna flera ggr i veckan,men så vart Wilma som hennes hund hette hastigt sjuk och fick avlivas snabbt,vi träffades ngr ggr till, och sen hämta jag hem Zeb osv det vart bara så att vi inte gick ihop längre...Inte att vi vart ovänner på ngt vis saker o ting händer i ens liv och då kan de bli så.Men iallafall så vart vi så glada idag när vi träffades för att inte prata om Jessie hon ylade av glädje så hon kom verkligen ihåg Carina.Vi gick våran vanliga vända och hon höll Jessie för hon fick inte springa lös idag hm undrar varför(skitätarhund).Vi pratade om allt som hänt både tråkiga o roliga saker under den här tiden som vi inte pratat med varann.Nu bestämde vi en gång nästa vecka alltid roligt att ha lite sällskap när man går...När vi kom hem släppte jag in Jessie,Zebbi och jag gick ut på fältet och tränade.

FF:jodå skapligt men inte nöjd.Kontakten brister han i grrr

Läggande u G:visade 1:a la sig o belöning,2:o3:e gången kasta sig ner belöning.

Inkallning:Jättebra,fot bra.

Stående u G:Nja vet inte vad som hände 1;a g,gjorde om med extern belöning bakom mycket bättre båda ggrna.

PL: de  har lossnat och han vet vad han ska göra ligga still o titta på mig,1:ligger helt tungt och tittar på mig 1½min belöning kamp,2:a ligger helt tungt och tittar på mig gömd boll i högt gräs,kommer ett par o går bakom honom med 2 hundar han tittar inte ens bakåt när dem går förbi, belöning och kamp,3:e tävlingmässigt låg i hela 2min hade full koll mot mig låg kvar när jag gick tibax,satte sig upp på mitt kommando,lite klapp och belöning med boll/kamp.Ja e så glad trallala att de funger trodde jag aldrig för ett par veckor sen.

Nej ni nu ska ringa mamsen o prata lite med henne sen ska jag bara loppa mig ska jobba 16-21 ikväll o 7-14 imorron,semester på söndag då ska vi på apporteringsdag med Nina Johansson,Linda skulle åka med mig,Thina erbjöd henne den platsen för Bella löper.Ha de så bra take care.............Lotta o hundarna

Av Lotta - 19 mars 2009 22:06

ja att skriva ett helt inlägg och så råkar jag touscha musen och allt bara försvinner,de hände när jag satt nu vid laptopen,har nu bytt dator grrr.

Dagen började med att jag åkte till sjukgymnasten,inget fel i nacken,skönt det utan muskler som är utröttade och vill inte vara med längre och sen min hållning e som en påse nötter,fick lite hemläxa att träna på och det e inte så lätt bara svankar och det fick jag heller inte göra.På em åkte vi till bruksa och träffa Sussa o Ann,Sussa tittade och hjälpte mig med LF gick skapligt,men vill ändå ha en bättre kontakt.Inkallning bra fart och ingång,hopp över hinder bra de också,Apporten rullade lite i munnen,vart bättre 2:a gången,Ann tittade och tyckte det såg bra ut.Efter ett tag så kom det mer hundar och folk,kul märks att det börjar bli vår.Till sist gjorde vi en PL,vi la hundarna i mitten på plan då hade dem hundar bakom sig,la Zebs boll bakom honom och gick ifrån,låg jättefint sneglade bakåt ett par ggr,ngn som gjorde inkalnning bakom honom,när jag tyckte att nu har han legat så fint  gick jag tibax satte upp honom och belöning

med boll o kamp.Ann berättade senare att han hade legat i 2½min,han var jätteduktig och förutom dem där blickarna bakåt så var blicken på mig.

Nej ni ska ja gå och nanna e jättetrött........nnnnnnnn

Av Lotta - 18 mars 2009 18:11

japp jobba idag gick väl som ja trodde,fick ta tabl för att det skulle gå,skönt att jag ska till sjukgymnasten imorrn,ska sen klippa mig också och noppa bryna dem hänger snart ner över ögonen haha vilken syn.Annars har det varit underbart väder idag sol o åter sol lite kylig vind men annars så skönt.Gick en promis när jag kom hem hundarna tyckte också att det var skönt Jessie tyckte det var så skönt att hon var tvungen att dra till den där fbannade åker med SKIT grgrrrrrrrrrrrrr.att det kan dra så dant Zebban han lyssnar så bra på pipan att han vänder på en 5öring och får bollen o kamp som belöning,ska bli kul o se om det sitter på söndag på appkursen.När S kom hem städa vi hela huset ja han tog allt tungt ja de lite lättare,nu e deklart iallafall,vi kunde ha öppnat ett grustag (heter det så)usch så de såg ut men nu e de så fint så länge det varar.....Ska käka lövbiff o pomme ikväll onyttigt ja vet men så gott ibalnd och jag jobbar hela helgen så vi firar lite helg idag allafall jag.......baaaaaaaaaaaaaaaayyyyy

Av Lotta - 17 mars 2009 14:54

här kommer ngt som för mig gör att livet är helt underbart....plus alla andra nära o kära förstås men dem här står högst upp listan

Av Lotta - 17 mars 2009 09:37

Kom in nu från en ganska blöt promenad,börja spöregna när vi satte tassarna utanför dörren.Ngn som njöt var Zebban inte jag o Jessie hon vill inte bli blöt för då får hon ligga i hallen o torka ett tag o de eju jättetråkigt det är där dem ligger nu iallafall.Satte på Zeb tratten var inget bra med tröja jo under natten går det bra men sen på morgonen slickar han utanpå hm,nu ligger han med den på sig.Sitter och väntar på att sjukgymnast ska ringa,ringde VC direkt när jag kom in,och hon(sköterskan) ville att jag skulle ringa och prata med en sjukgymnast så det inte är ngn kota som ligger ikläm,så nu blir det till att vänta,annars var VC väldigt tillmötesgående idag inte så ofta dem e de annars när man ringer,ja inte för att jag ringer dit så ofta ngt positivt iallafall,annars tycker jag morgonen har varit jättetung,vill inte vara hemma vill jobba och träffa mina arbkamrater......

Vi tränade lite i spöregnet på helt ny plats,FF gick korta ngra steg bara höll kontakt vänster o halter tycker det ser bra ut.Jessie satt uppbunden vid en stolpe och pep o tyckte att det var orättvist att hon fick sitta där....

Gjorde även 2 PL en synlig belöning gick hur bra som helst,en gömd belöning låg i 90sek röck lite i honom men korrade och då låg han bra tills varsegod kom,en lång inkallning bra också saktade in 1-2m framför mig så leran skvätte upp i ansiktet men en rak o bra ingång vart det,nöjd att jag gjorde lite med dogsen i det här skitvädret kom ju på att det kan ju faktiskt vara så här när vi tävlar........Krammmmmmmm

Av Lotta - 17 mars 2009 07:42

idag blir det en dag vid telefon ja iallafall förmiddagen,ringa vårdcentralen ang mina armar som inte blir bättre,Vetten prata om Zebs knöl var inne på frks sida och läste om flattarnas hälsa mm fick onte i magen va läste jag det för,har ju läst det för ngt år sen ingen rolig läsning direkt.O vädret e ju bara skit idag regnar jaja är de på väg att bli vår så e de.Ska gå en långis nu på morgonen så blir det bara kortisar sen resten av dagen,liteträning hinner vi nog få in också....Ha deeee

Av Lotta - 16 mars 2009 11:46

märks att jag inte har mycket att göra usch va tråkigt det är att vara hemma o inte sjuk så jag måste ligga nerbäddad.Alla andra jobbar går i skolan sover har jobbat inatt mm.Ska terroisera Linda med ett samtal i em igen....Annars var morgonpromenaden skön härligt väder solen sken.Zeb o jag tränade 2 moment FF o PL gick jättebra PL blir bara stadigare o bättre,FF höll kontakt både när det gick sakta o lite fortare halter svängar men korta sådana.Nej nu ska jag lägga in räkningarna mindre kul men för att jag ska göra ngn nytta..........

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards