Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

ngra dagar

Av Lotta - 16 mars 2011 07:35

har det gått sedan jag bloggade,hinner inte när jag jobbar helgpass,å andra sidan så händer det inte så mycket heller mer än at det går runt med det vardagliga.Natten till lördag vart väckt utav telefon kl 1 hjärtat hoppa upp i halsen på mig men som tur var var det inget jätteallvarligt men jag hann o tänka många tankar kan jag lova,sen kunde jag inte somna om förrän kl 3,och klockan ringde halv 6,så den dagen vart lång kan jag lova med ett 11 timmars pass på jobbet också.Söndagen flöt på med jobb o hundar som vanligt tog ett litet minipass med lilleman ingångar o ligg stod på programmet,herregud jag glömmer att träna ligg så det kan han inte på långa vägar hihi.Z fick sig ett fjärr pass som gick bra.Måndagen var det jobb,hundarna ensamma en stund på fm,som hade gått bra.På em gick jag en sväng med E själv för jag märker att han tyr sig till Z på koppelpromenader.Skällde på barn som lekte på sin tomt,skäller på folk vi möter,men jag avledde med sitt o belöning säger bara om folk kunde vara tysta när dem går förbi och inte prata gullegull grr vad arg jag blir räcker väl att man säger hejhej,vi tog en avstickare upp i skogen de va kul sa han  spännande att upptäcka nya världar här i Kimstad,som är ganska stort för en 15 v valp.Zebban och jag tog en låångis med koppel,ett lydpass stod på programmet också och när jag går där ifrån har jag känslan att vi kommer nog kunna starta i KL3.FF han har jättebra kontakt ngra SS,men alltså om denna hund kunna gå lika fint på tävling så skulle jag jubla....och då ska ni veta att vi var på ett nytt ställe parkeringen vid station,mycket rörelse med folk o tåg o bussar och det brydde han sig inte om alls.Sitt u g bra,inkallning kan klaga på tempot denna gång inte stoppet el ligg för dem var bra.Fjärren också bra så långt som vi kommit där,så det var en mycket nöjd matte som gick därifrån och jag tror Z med var glad o nöjd...

Tisdag ledig morgonen börjar jag med att ringa om vår nya tvättmaskin 3 veckor gammal,grr vad arg jag var,ska inte skiten hålla längra.Och då hade ändå tjejen i affären rekommenderat den här för det ngt nytt med den och den skulle vara bra om man tvätta mycket osv,dem billiga maskinerna  klara utav 1-2 tvättar i veckan och det är vad jag tvättar om dagen ca så vi kosta på en dyrare hm där ser man ju va bra de var.Men dem var snabba att komma inom 1 timma var dem här,men givetvis var det ngn grej som ska beställas hem och det sa jag åt dem senast torsdag ska den vara lagad annars får dem byta den till ny,och den mesiga reparatörn sa kan jag inte svara på men jag säger vad du sagt tack sa jag tog ngra timmar så ringde dem o sa att dem kommer onsdagfm och byter ut den trasiga delen....Nog om det.Vi gav oss ut i det soliga vädret,vad det kan lura en bara för att det är soligt,bl¨åste kallt men vi hade det mysigt på vårt ställe,jag hade kaffe o kaka med till fika,Enzo fick sitta uppbunden en stund går bra om jag inte är allt för långt ifrån så det får träna o träna.Zebban fick sig ett tennisbollsök som han sköter super,ut i full fart och in också och håller kvar till loss,att det kan va sådean skillnad på att apportera bollar o dummisar,,,,jaja ngt har jag ju gjort förstås som gör att det inte funkar lika bra,det funkar men inte så som jag vill med dummisar.Lite trötta åkte vi hemåt efter 1 timma ca.Väl hemma hade jag matlagning och att plocka ur köket puuh va skit en har men nu blir det fint i alla nya skåp...oh va jag längtar  kommer att bli så fint...Tur att jag har valpträff på lördag när det ska sättas upp så jag slipper vara hemma i den röran.....Ha en bra onsdag alla...

 
 
Ingen bild

Carina och Atena

16 mars 2011 20:29

vad härligt att träningen känns bra och självklart kommer du starta 3:an snart. Fixar ni galant. Viken 10 april kanske? Bra för lillkillen att gå på upptäcksfärd utan Z, blir nog lätt annars att dom söker stöd hos den stora. Ses på fredag. Kram

Lotta

19 mars 2011 06:42

haha nej Carina inte den 10,då är vi absolut inte klara,måste få till inkallningen också.Ja det märks skillnad på E när jag går själv med honom,mycket nyttigt,så nu kör jag med det ett tag.kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards