Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Lotta - 7 mars 2011 21:04

Jobbade fredag till klockan 11,sen hem o käka och ta det lugnt ett tag vi skulle åka på träningstävling.Therese hade varit ute en runda med doggarna.Sen framåt em åkte vi iväg till Fyllingarm,träningstävling stod på programmet,vi skulle hjälpas åt och köra som en tävling flera styckna var vi.Enzo var med för första gången,kan väl säga att han är så duktig min lillpojke,när dem började med KL1 så tänkte jag att vi kunde träna att sitta uppbunden ja eller att E skulle träna det,har lite ideer från en annan blogg som jag tyckte lät bra,och jag tyckte dem fungerade riktigt bra,tyst o lugn var han satt ner efter ett par minuter vi tränade bara i ngra minuter ska jag väl tillägga.Efter det så fick han ligga i bilen en stund med värme och Z som sällskap,kopplar av i bilen tycker det är bra att han gillar bilen och lär sig att ligga en stund där,viftar på svans och ställer sig på kofångaren när han ser att jag ska öppna bilen.När jag kommer tibax till bilen efter en stund sover han .Han får vara med när vi fikar o grillar korv det var kul sa han,skoja med Skoja  en stund,rastar honom och får sen ligga i bilen medans Z o jag värmer upp och kör vårt program.Vårt program var väl inget att skryta om,men jag är ändå nöjd för han höll ihop skapligt,sitt i grupp bra,PL vet ej för tittade ej men tror han rullat ngt.FF tyckte nog att han hade bra kontakt,sen var det SS och mina fötter skulle jag tro   ...sitt u g när jag vänder om luktar han el äter fårskit på plan,gör om blir mycket bättre.Rutan gör jag ej hela för så långt har vi inte kommit utan jag ber TL bara lägga en boll i rutan så jag får ut honom och det får jag,men sen fick jag "skäll" utav fröken att jag ställt mig fel och skickat honom snett hahaha inte såg jag att rutan var såååå.Inkallningen funkar inte men dem här  momenten vet jag att vi inte är klara i på långa vägar,metallen bra tom farten in tror jag,hopp/apport bra ut och bra grepp tror jag,men går på sidan tibax,fjärren går jag inte ifrån så långt men blir ändå bra överaskad att han gör skiftena men  flyttar sig nog  tror jag.Ska bli kul att läsa vad Ingela sagt om oss,för även om inte är klara för start på långa vägar så kändes det bra tycker jag  med lite mer träning när våren kommer så är vi nog på G vartefter.Hade 2 trötta hundar med mig hem som fick kvällsmat och sov sött resten utav kvällen och matte med tidigt med lite mat o ett glas rött så kom John Blund ganska snart.

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards