Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Lotta - 3 mars 2011 07:20

Tisdag var första jobbardagen för mig på ca 6v,och framförallt att hundarna skulle  vara själva i ca 3-3½ timme.Jag var lite orolig hur det skulle gå men lita på att Zebban skötte sig och visa Enzo att det är helt okej.Tränat ensamträning har vi gjort sedan E var 9 veckor ca och utökat tiden mer o mer och det har gått bra.Sen har dem fått varit ensamma där dem ska vara då även fasst jag varit hemma när jag styrt med annat.Åkte hemifrån vid 7-tiden,hade gått en prom med E innan och släppte även ut honom för en kiss innan,allt flöt på bra på jobbet,hade den där lilla klumpen när jag satte mig i bilen för att åka hemåt efter ca 4 timmar vart det.Väl hemma ställde jag bilen en bit ifrån så jag skulle höra hur det var,Zeb skäller ju när han hör att jag kommer hem så därför gjorde jag så,närmade mig huset och allt var tyst o lugnt tills Zebban såg mig i förnstret,men fick en liten klump igen när jag öppna dörren och bara han mötte mig ingen E,men tänkte jag vad har hänt,många bilder på ngra sek flög fram,men när jag väl kom in irummet där dem sover så ligger lillplutt o sover i fåtöljen och är helt yrvaken men blir skitglad när han får se matte.Inga pölar el ngt hade han gjort,måste väl ändå betyda att dem hållt sig lugna.Så himla skönt att det funkade,sen vet jag att det kan ändra sig men nu håller jag tummarna att det funkar.

Onsdagen fick jag ett mess om plats på kurs för att gå igen missad kurs o ja tackade ja till det.Första på fm mötte jag upp Sussa o Azko,Sussa varit hos ngn tjej som givit henne nya verktyg ang Azko.Hon ville träna lite hundmöten,så jag tog ut E för dem har aldrig träffats,kopplade honom för dem skulle inte få hälsa,allt gick bra och Azko var en annan hund hoppas hoppas bara att det fungerar och att S orkar med detta jobb hon måste lägga ner.Sen så fick Zeb komma ut och dem fick busa av sig lite,medans E fick ligga i bilen som han somna sött i.Framåt kvällen så åkte Z o jag på kurs,vart kommenderad i FF 4min som vart 6min hihi...kan väl säga som så att jag var allt annat än nöjd med detta.Sen så fick vi träna lite själva innan,Ingela tog sig an oss en o en och ville titta på olika moment,metallappen o rutan,metallen dålig fart tibax men greppet o farten ut bra,rutan vänder gärna upp själv vid framkant hmmm,ska köra med bollen ett tag igen så får vi se.Vart lite mer egenträning,då passa vi på med hopp apport,och vittring och det gick över förväntan och mera rutan.Efter fikat åkte jag hem var så frusen efter 2 timmar så de var skönt att komma hem och få ta en varm dusch,Z o jag somna sedan skönt.Hemma var det lugnt E o husse sov sött i soffan när vi kom hem hahaha....dem var för söta.

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards