Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Lotta - 19 mars 2011 16:45

dagen började tidigt vaknade kl 6,var nog lite små stressad inombords.Kök skulle det börjas med och sen valpträff med Enzos syskon.Så rörigt här hemma så de var skönt att få ge sig av vid 10-tiden.Zeb skulle Therese ta hand om så han slapp o va i röran.Kl 11 va de bestämt att vi skulle ses i petersburg i Söderköping,i och med att jag gått upp tidigt så börja jag bli lite trött vid den här tiden men jag vakna till liv efter en stund.7 st valpar med blandad kompott på hussar o mattar kom,kul att se dem alla.2 st var det bara som inte kom så det var ju bra uppslutning.Huset Linda hade hyrt var jättebra,hela övervåningen var som en träningssal.Vi började med att presentera oss lite,sedan berätta Linda hur hon hade tänkt att dagen skulle vara.Upp i träningsalen,där övade vi kontakt,förbudsövningar

här är det också matte som får jobba mycket men var nöjd med pojken och jag tyckte alla valpar skötte sig bra.Enzo han satt lugnt avslappnat med mig på golvet och titta på dem andra när dem fick göra sna övningar en bra början tycker jag och han var tyst inget pip el gnäll alls.Efter en stund gick vi ut o rasta dem.Vi fick jättegod smörgåstårta och E  fick sin mat många andra puppisar också.tycker E är väldigt cool kille nyfiken men kan slappna av det är bra det.Sedan stod det trimmning på schemat,och han vart så söt som socker.Inkallning och gå igenom en tunnel klara vi galant också men när det var dags för att kolla av apporteringsviljan då sa Enzo att matte det där kan du o ja göra själva hemma för jag sover nuuu.Och som han sov,fick muta honom med korv för att följa med mig ut då är man en trött valp.E o jag vi åkte hem efter 4 timmar i härligt sällskap sååå kul jag kan inte säga det för många ggr men TACK IGEN LINDA OCH TOBBE FÖR ATT NI FIXADE EN SÅDAN BRA DAG....OCH TUR MED VÄDRET HADE VI nu tränar vi på till vi ses nästa gång.E o jag var trötta hela em sedan,han bara vakan vid 6 o åt o sen ut o rasta sen sov han resten utav kvällen och jag la mig tidigt också.

Av Lotta - 19 mars 2011 06:43

har vi det just nu köket utkastat,S har skruvat stommar i dagarna 3.Så nu sitter jag här o har köket i tvättstugan,man tycker att man bor stort men nu känns det inte som det haha,men jag tror att det kommer att bli superbra när det är klart.Och sen får jag åka o ta ut ett presentkort på 8 tusen känns hur bra som helst ska handla lite kan jag tala om.Torsdagen tillbringades mestadels hemma,plocka ur skåp fy fn va tråkigt det var tog hur länge som helst om det berodde på att jag tyckte det var tråkigt eller inte vet jag ej.S började riva köket på kvällen och på fredfm var det klart.Kände mig lite stressad på fredagen när jag jobbade om jag skulle åka på kurs el ej,för jag tänkte som så om jag behövdes hemma mer,men nej jag åkte iallafal o skönt var det för vilken röra.Vi var bara 5 på kursen helhetsupplägg o programkörning,inte så lätt i all snö som kommit men det funkade,var nöjd med Z,och en mycket tänkvärd läxa fick vi hmmm måste fundera ordentligt på hur de ska vara.Efter fikat så träna vi på det svåra,och för vår del som det känns nu så är det inkallning,rutan,o fjärr och framförallt att jag ska komma ihåg kommandona ordentligt på fjärren kan ju inte stå o tjata ligg o sitt när jag har börjat träna in andra ord....men det är det där att lära gamla hundar sitta.hihi

Hem vid 5 snåret och tog det bara lugnt jo vi somna i soffan både S o jag...men det var välbehövligt för idag äär jag uppe tidigt o är pigg.Ska på valpträff idag med Enzo,Zeb får stanna hemma vill koncentrera mig på E bara idag.Men det går ingen nöd på Z för han har Therese här hemma som kan bry sig om honom,även om han kommer tycka matte är elak som lämnar honom hemma,jag har hört honom att han ylar när jag går ut med E själv,men det får han lära sig helt enkelt.Ha de gott hela helgen...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards