Alla inlägg den 29 maj 2010

Av Lotta - 29 maj 2010 21:40

vet inte hur jag ska börja men kan nog varna för lång blogg.....

Igår var det då dags för andra tävlingen för i år i klass 2 på hemma plan,jovisst kan man känna skönt med det,men sen fick jag reda på att Anders skulle va domare så då sjönk mitt mod ngra dagar bara men jag trodde inte på ngt 1:apris INTE...Sen var ju fröken TL gjorde mycket för min nervositet...men faktiskt så var jag inte nervös när vi gick in på plan för PL...hade dragit start nr 8 utav 9...inget jag blir förvånad av längre kände mig ganska säker att han skulle ligga om inget konstigt hände och jag själv tyckte nog att han låg bra,tungt men hade nosat och vridit sig men han låg iallafall.Sen fick han följa med och äta lite köttbullemacka va gott sa Zebban...Regnet det öste ner ett tag men det lätta på när 2:an skulle köra..Sen upp i bilen en stund igen,hämta honom när det var 2 hundar kvar ca,och då värmde vi upp med mycket kontakt och bollen extern, var lite fundersam utöver den om jag skulle våga lägga den utanför plann ähh tänkte jag jag måste våga chansa,han hade fint kontakt fram till startpunkt.Här kommer både betyg o poäng tjock stil domarens kommentar.

PL 8,5 p  nosar,vrider sig

FF 7 p släpar i start,glappar,långt fram,Zeb startar inte vid fot utan glor mot bollen,säger fot igen sen e han med bra ändå tycker jag nog kände att han flöt ut vid ngt ställe men ett helt okej FF för mig.Kontaken var bra.

läggande 7,5 p strulig start,DK samma som FF fattar inte riktigt att han får bollen snart men hänger med och jag stanna nog till lite därför DK??

ink m ställande 5 p,etxra kommando,omväg,slår vid avslut här får han det riktigt jobbigt,startar med bra fart ngra meter  men gör en tvärvändning och jag grymtar rejält och han gör en likadan tvärvändning tibax mot och jag blir lite förvånad så jag nästan glömmer bort faaan han ska ju stanna säger stanna och jag tror nog inte att han tog många steg vid det.tur att jag kom ihåg stanna för annars hade det nog blivit 00000.

rutan 10 p ja han gör sin ruta som han ska   

apportering 7 p tvekar,tempo åter,rullar med föremål,DK här vet jag inte riktigt vad som flög i honom,men kommer ihåg förra tävlingen med att han tog o droppa är nog för att dem andra hundarna haft den.

hopp ö hinder 10 p  

Fjärr 9 p ngt långsamt läggande riktigt nöjd...

summa 163,5 p 1:apris och klassvinst

han var så väl värd bollen efter detta pass och jag var sååå nöjd när vi gick av plan så de var inte klokt hade inte sett ett ända poäng  under tiden,men jag var nöjd med att han var med mig och jobbade med mig visst vet chansningen med bollen men va fasiken de gick ju nästan smärtfritt...Och jag har ju sett förändringen sen jag börja med extern belöning,och jag tyckte han var duktig mellan momenten också höll sig vid mig...men jag var ganska lung med honom inte för mycket beröm utan bara duktig hund och ngn klapp på huvet...belöningen låg ju en bit ifrån och jag vet vad BOLLEN betyder för honom.När vi klev av plan så vart det en drag kamp som han var guld värd för..och alla tjejer som stod på kanten och applådera ni ska sådant tack för all pepping.När Sussa sa att det räcker nog till ett 1:apris såå tänkte jag hmmm visst med Anders som domare...Såååå himla fel jag kunde ha det räckte och jag vann hela skiten vilket jag inte kunde ens ha drömt om innan.(får nog erkänna att han e en ganska bra dommare iallafal)känner mig riktigt stolt över mina 9 or och 10 or som vi fått utav honom jag faktist även dem andra poängen med.Ett stort guldhjärta till fröken som är en ängel,hade aldrig kommit utan dig och alla i team Ingela som stöttar o peppar varanndra ni e sååå super.Måste ändå skriva om Malin med Sascha du e så himla go och ödmjuk som e så himla glad för ngn annans skull många hjärtan till dig och till er alla andra också (Elin har inte glömt dig positiv var det man ska vara)Ett stort grattis till Lorna med härliga Bonanza som tog sitt LP 1 idag jätteglad för er skull...Sussa med King som vann elit ::)) o 1:apris ett kvar till champinjonen och alla er andra också e så glad att jag tillhör er      

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards