Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Lotta - 27 maj 2010 07:37

tog vi idag,träffa Sussa på bruksa på em idag,Helen o Elin kom också,Carina dök också upp efter ett tag.Hade bett Sussa om en PL borta vid huset,med tanke på tävlingen på fredag,men då kanske det inte blir så iallafall,en helt okänd hund ville va med toppen,den matte gömde sig inte de var ju bra frö bakom huset ser man ju inget,Zeb låg bra fram till 2,30 ca  då tappa han koncentrationen och fladdra lite med huvudet,men han låg iallafall.Gick bort till den "vanliga plan",la en PL till med Helen o gänget,då låg han bra fast Helen träna med Daco brevid och belöna med boll ngra meter ifrån honom skönt att veta att han gör det tacksam för alla störningar vi gjort hos Ingela.Bad Sussa kommendera mig hela 2:an,med belöningar FF kändes helt okej tcykte vi hade kontakt hela tiden,jag kände att jag gjorde lite fel med svängarna men det är mina fötter igen då,en vänster hade jag saktat ner sa Sussa,en höger tyckte jag själv att det vart tokigt,men i det stor hela nöjd,satt vid halt,och var med och det är jag glad för...älskar extern belöning frågan e om jag vågar använda den på fredag.Läggande mycket bra,Inkalln m sta:1:a gången bedrövligt  2:a lite bättre men inte okej,sen gjorde vi en med att jag sa stanna ganska nära mig mycket bättre.Apporten bra upptag bra fart uut,men för dålig fart in,så de vart en omg med fartträning såg mycket bättre ut efter det.Rutan ja han springer in i rutan i full fart och stannar ngt på kanten men innanför konerna belöning.Hopp sitt gör han bra men jag e lite rädd för islag på tillbaka hoppet,Ingela hur gör jag där för att få honom ngt längre ut från hindret??????Fjärr boll bakom bra upp sitt och bra ligg belöning,jättenöjd med dagens träning kände glädjen i honom att han tycker att det är kul och jag blir sååå glad då...Min lilla kille...

Hjälpte Sussa med en dirrapport sen stod vi o prata lite behöver man också   .Vi körde en budföring med KIngen och han e sååå stor när han kommer i 120 mot tycker nästan att det är otäckt när han ska ta bollen i handen tänk om han klipper armen utav misstag förstååås hinner jag tänka innan han klipper den,sen ska vi inte prata om att jag inte fick bollen ur munnen på honom utan ett halsband istället Sussa stod 75m ifrån och asgarva jaja de eju kul att man kan roa ngn.Testade Zeb på en budföring och de F-N va snabbt dem snappar upp saker med rätt belöning,han sparang emellan oss som han aldrig gjort ngt annat men men boll som belöning vad gör man inte för det...Efter ett par timmar så åkte vi hem trötta o nöjda med dagens träning,myggen/knotten titta fram också så de e bara att packa ner myggsprejen till fredag kväll om man ska överleva den på bruksa.Idag tror jag inte att det blir ngn lydnadsträning,först möte på banken vid lunch sen möte på jobbet,sen bär det iväg för att träffa sötaste Linda med lite hundaktiviteter en härlig torsdag alltså...Gräsänka e jag också till lördag Stefan ska på fiskeresa,se hur mycket fisk han har med sig denna gång har aldrig varit med ngn förut,han har mest sett lite rödmosig ut och trötttt...Ja hoppas han fär det kul iallafall ,skiter egentligen i fisken,men jag brukar påpeka det för att rets lite.Nästa uppis blir nog inte förräns vi har tävlat ha det bra därute tills dess  

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards