Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

helgen som varit

Av Lotta - 23 maj 2010 18:01

Lördagen vakna jag tidigt,Härligt väder ute Zebban o jag tog en tidig skogspromenad nästan helt själva i hela spåret.Sen var det en massa styr här hemma på fm men vi hjälptes åt allihopa så de gick ganska fort,sen hade vi en lugn o skön eftermiddag innan främmandet kom,kvällen löpte på bra alla åt o drack och skrattade i massor,vart inte så sent vid ett hade alla gått hem så de vart o hoppa isängen då.Söndagen vakna jag vid 8.30 trodde inte att det var sant för Zeb brukar vakna vid 7 iallafall när inte klockan ringer,men idag hade han sovmorgon jobbigt och va med på 20-årskalas.Tog de lugnt på fm,sen tog husse o zebban jag en skogspromenad,slank ner ngra dummisar i fickan också,så husse var kastare

gjorde en enkel markering som han hämtade hem enkelt:),sen dubbelmarkering,hämtade hem första bra tappade fokus när jag la ner den brevid mig,så när han går på den andra så har tappat markeringen inte helt,han var i rätt område men en bit ifrån,men kom in med den med efter letande.Gjorde en dubbel till mycket bättre rakt ut o hämta hem dem båda två så där kom han ihåg och sett nedslagsplats prefekt.Gjorde även ett par sök som husse lagt ut skötte sig bra där också,de e så kul att han apporterar hem allt.Väl hemma efter en promenad i skogen så tog vi ett litet lydnadspass också med FF som kändes bättre bättre position tycker jag och kontakt tror inte att han vek undan ngn gång,inkalln med stanna jo där måste ju matte lära sig en ny grej så där är vi på steg 1 fortfarande.Läggande u gång gjorde vi ett par ggr så vi inte glömmer bort det,fjärren vill inte sätta sig upp,ligger kvar får göra om flera ggr,kom o tänka på motivationen,så här vart det sjutton steg bakåt,nej vars men gick bakåt belöna varje skiften bättre vart det,kul att se framsteg i FF med att man ställer större krav på honom....Tack Ingela du är guld värd för mig o Zeb  

 
 
Ingela

Ingela

23 maj 2010 18:37

Du är också guld värd Lotta! Du får mig alltid att le, alltid se det roliga i det hela!
Pussa Zebban att han kan!!!

http://www.ostanvindens.se

 
IngelaI

IngelaI

23 maj 2010 22:01

Tack för grattis!!! Kram

http://www.ostanvindens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards