Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

fredag....

Av Lotta - 22 maj 2010 06:51

äntligen fredag efter en tuff vecka,direkt efter jobbet så drog jag hem för att packa väskan och åka till Ingela kurs,har längtat sååå.

Innan vi börja den här omgången kurs så prata vi om att bara ha en g varannan vecka och sen träna själva där emellan,först tyckte jag att det lät bra men kännt nu att det inte funkar för mig,mycket tävlingar nu inplanerade och egenträningen funkar men inte tillfredställande.Så jag prata med dem andra tjejerna och dem var väl med på det också,så nu e de lite fler tillfällen inplanerade och oftare förutom dem veckorna vi har tävlingar.Jag kom ner lite tidigare tänkte gå ner till sjön så Zebban fick simma lite i värmen,usch så j-la ormrädd jag är gick bara o glodde i backen och där låg det massor med grenar som såg ut som STORA ormar (hihi),vart inget bad kom inte ner för slänten för dem hade skövlat??? där så vi vände och gick tibax.Alla börja att dyka upp,så kul att se alla igen.Vi började med SItt i grupp,Zeb satt fint lyfte inte tassen ens när jag gick tibax,PL låg också bra här,efter ngn minut så säger Ingela att nu har Zebban sina fiskar varma kröp och nosa tror jag hon sa och jag stod o titta i hålet när hon säger det fatta inget,men det var hund nr 2 som styrde lite o Zeb låg som nr 3 och han låg jättefint hela tiden ngn snabb nosning sa Ingela...SÅ glad att han inte har blivit störd utav incidenten på tävlingen sist.Efter det skulle vi köra 3 moment 2 bra o en som var sämre eller om det var tvärtom var lite disskusion innan vi började,med motivation positivitet ngra som kände hopplöshet mm skönt att få prata ut om det då.Jag tog vårt FF o Ink med stå o hopp sitt,tror ni vet vad som är bra o dåligt.FF då har ju haft extern belöning här tyckt att det funkat bra,för då behöver jag inte han ngt i handen mm,Zebban har en tendens att flyta ut,tappa koncentrationen titta åt ett annat håll efter en bit,nu var det nog med nonchalans ifrån hans sidan,och faktiskt vart det bättre jag skulle inte ha den toleransen med honom,körde mycket FF och extern bel.vi gick mellan konor Ann som kasta apporten och han titta inte ens på reagerade inte heller.Hoppas hoppas bara att det funkar nu.Zebban o jag traggla detta en stund sen tog vi paus,var ju så varmt så de vart en vatten paus för oss båda:).Sen påt igen,stod o titta lite på Carina dem hade ungefär samma problem,vart så bra för dem också.Ingela e bara för härlig....du ska ha sååå mycket tack.

Sen fika vi bland myggen prata tävlingar och kurstillfällen.

Inkallning med stanna då,Ingela ser allt på ett annat sätt en vad annan gör,jag säger han tar så mycket steg,ja men han har ändå tendens till broms jojo de har han efter 5 steg typ,vill ju ha en tvärnit,Fröken visa mig en metod med bollen,så nu ska JAG lära mig att ändra metod hur lätt e det på en skala jaja vi fick till ett par ggr ska träna massor på det.Hopp sitt kunde väl ha ngra cm till bakom hindret men idag satt han iallafall 40cm ifrån.Paus igen behövs när det är så varmt,hjälpte Sussa med en vittring under tiden.Sen länka jag 3 moment kom på sedan att jag glömde ett,men tyckte att FF kändes bättre redan nu inte 100 men 50 kanske bättre alltså.Inkallning med stanna med lite bättre kanske 3 steg,och sen rutan rakt in men lite på sidan stod iallafall hela han inne,sen extern belöning.Gjorde om rutan en gång till bara för att få stadgan i den gick fram o tibax och han stod still hela tiden.Sen hem och käka grillat och ett glas rött till det,sen vart det natta i soffan runt 10-tiden alltså klippt slut....De var vår fredagskväll och den hade inte kunnat vara bättre med alla goa vänner o hundar och sen till slut my family  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards